اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من| الزام تولید کنندگان به اخذ شناسه کالا راهکار مبارزه با پوشاک قاچاق

سخنگوی وزارت صمت گفت: الزام تولید‌کنندگان به اخذ شناسه کالا راهکار اصلی مبارزه با پوشاک قاچاق است که تاکنون 357 هزار و 255 شناسه برای گروه پوشاک شناسه کالا صادر شده است.

فارس من| الزام تولید کنندگان به اخذ شناسه کالا راهکار مبارزه با پوشاک قاچاق

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی با عنوان «از واردات و فروش‌ لباس‌های ضد فرهنگ جلوگیری شود» عنوان کردند که یکی از کارهای اساسی برای مقابله با عرضه  پوشاک غیر متعارف جلوگیری از واردات آن است لذا از این طریق از مسئولان خواستند تا جلوی واردات پوشاک به کشور گرفته شود. 

این گزارش می‌افزاید: با توجه به اینکه واردات پوشاک به کشور ممنوع است لذا تمامی پوشاک وارداتی به کشور از طریق قاچاق یا رویه‌های مجاز مانند واردات مسافری به کشور وارد می‌شود بنابراین وقتی این کالاها به کشور وارد می‌شود  و در سطح عرضه قرار می‌گیرد جمع‌آوری آن از سطح عرضه بسیار سخت می‌شود. 

یکی از راه‌های اساسی برای شناسایی کالاهای قاچاق از تولید داخلی نصب شناسه کالا و کدرهگیری است که در خصوص پوشاک نیز تاکنون اقداماتی صورت گرفته اما هنوز این اقدامات در مراحل ابتدایی است و نتیجه ملموس آن به درستی دیده نشده است. 

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در گفت‌وگو با فارس، گفت: در 7 ماهه امسال تولید پوشاک در کشور 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی افزود:  برآورد های مختلفی از میزان قاچاق پوشاک ارائه می‌شود اما بر اساس اعلام اتحادیه پوشاک در ۷ ماهه امسال یک و نیم میلیارد دلار پوشاک قاچاق وارد کشور شده است.

قالیباف الزام پوشاک به اخذ شناسه کالا را راهکار اصلی مبارزه با قاچاق دانست و گفت : در مجموع تا کنون 357 هزار و 255 شناسه برای گروه پوشاک صادر شده است که با پیوستن سایر تولیدکنندگان برای دریافت شناسه مسیر برخورد با پوشاک قاچاق هموارتر می شود.

مشاور وزیر صمت ارزش صادرات 7 ماهه پوشاک را 37 میلیون دلار ذکر کرد و بیان داشت:  هدف‌گذاری صادراتی پوشاک برای سال جاری 84 میلیون دلار است که در نیمه دوم سال باید صادرات شتاب بیشتری بگیرد.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر 758 واحد تولید پوشاک پروانه بهره برداری دارند  و 13 طرح بزرگ تولید پوشاک با پیشرفت بالای 80 درصد نیز در حال تکمیل است که بزودی افتتاح خواهند شد .
وی صنعت پوشاک را دارای مزیت اقتصادی ارزیابی کرد و افزود: در واحد های صنفی - توزیعی بیش از 251 هزار نفر و در واحد های صنفی - تولیدی 93 هزار نفر در حوزه پوشاک اشتغال دارند.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول