اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آغاز گفت‌وگوهای راهبردی عمان و آمریکا

منابع عمانی از آغاز گفت‌وگوی راهبردی جدید این کشور با آمریکا و گفت‌وگوهای مسؤولان 2 کشور درباره مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای خبر دادند.

آغاز گفت‌وگوهای راهبردی عمان و آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأت عمانی به ریاست «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان امروز سه‌شنبه با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

در این دیدار دستآوردهای اخیر مربوط به همکاری دو کشور در خصوص مسائل جهانی، منطقه‌ای و دوجانبه بررسی و طرح‌های جدید در چارچوب توافقنامه‌های دو کشور همانند توافقنامه تجارت آزاد سال ۲۰۰۹، توافقنامه علم و فنآوری ۲۰۱۶ و چارچوب توافقنامه سال ۲۰۱۹ ارائه خواهد شد.

بنابر گزارش خبرگزاری عمان، همچنین گفت‌وگوهای راهبردی جدیدی بین عمان و آمریکا آغاز خواهد شد که هدف از آن ایجاد شراکت راهبردی بین دو کشور و توسعه طرح‌های مشترک جدید است.

این گفت‌وگوها همچنین شامل برگزاری نشست بین مسئولان ارشد و کارشناسان به صورت کارگروه‌هایی در خصوص موضوعات مختلف از جمله انرژی، سرمایه‌گذاری، تجارت، فرهنگ و آموزش است.

پایان پیام/م/ ت 29

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول