اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

توافق روسیه و هند برای ساخت تسلیحات پیشرفته

وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای هندی خود از توافق با این کشور برای ساخت تسلیحات پیشرفته خبر داد.

توافق روسیه و هند برای ساخت تسلیحات پیشرفته

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در جریان مذاکرات روز سه شنبه در «مسکو» با همتای هندی خود درباره تولید مشترک تسلیحات پیشرفته گفت‌وگو کرد.

به گزارش وبگاه «تلگراف ایندنیا» این پنجمین دیدار «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با «سوبرهمانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند در سال جاری بود. لاوروف گفت: «ما به تفصیل درباره وضعیت و چشم‌انداز همکاری‌های نظامی و فنی از جمله تولید مشترک تسلیحات پیشرفته  گفت‌وگو کردیم.»

لاوروف افزود که مسکو و دهلی به دنبال گسترش روابط تجاری و همکاری نزدیکتر در زمینه انرژی هسته‌ای و سفر فضایی هستند.

بر اساس این گزارش، هند چندین دهه است که به تجهیزات نظامی ساخت روسیه متکی است. روسیه همچنین چهارمین بازار بزرگ برای محصولات دارویی هند است.هند روابط نزدیکی با مسکو و غرب دارد و یکی از معدود کشورهایی است که جنگ روسیه با اوکراین را محکوم نکرده است. دهلی نو همچنین از تحریم های غرب علیه روسیه حمایت نمی‌کند.

وزیر خارجه هند در دیدار با لاوروف تاکید کرد که کشورش به خرید نفت از روسیه ادامه خواهد داد. هند پس از چین به بزرگترین مشتری نفت روسیه تبدیل شده است زیرا خریداران غربی به دنبال کاهش مصرف سوخت از مسکو هستند.

جیشانکار گفت: «به عنوان سومین مصرف کننده بزرگ نفت و گاز و کشوری با درآمدهای نه چندان بالا، باید به دنبال منابع مقرون به صرفه باشیم، بنابراین روابط هند با روسیه به نفع ماست.»

هند در اکتبر  ۲۰۱۸ با وجود هشدارهای آمریکا قراردادی به ارزش پنج میلیارد دلای با روسیه  برای خرید پنج سامانه موشکی دفاع هوایی «اس-۴۰۰» امضا کرد.

سامانه موشکی اس-۴۰۰ می‌تواند هواپیماهای متخاصم، موشک‌ها و حتی هواپیماهای بدون سرنشین را تا برد ۴۰۰ کیلومتر از بین ببرد. اس-۴۰۰ به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاع موشکی در روسیه شناخته می‌شود (جزئیات بیشتر).

 

هند همچنین اعلام کرده است که بر روی نخستین ناو هواپیمابر بومی خود از جنگنده‌های  «میگ-۲۹» ناونشین استفاده خواهد کرد. پیش‌تر گفته شده بود که دهلی ممکن است از جنگنده‌های «اف-۱۸ سوپر هورنت» ساخت آمریکا بر عرشه ناو هواپیمابر بومی خود استفاده کند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول