اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

راز محبوبیت یک طلبه در روستایی از خوزستان+تصاویر

حجت‌الاسلام مسیحی می‌گوید: مردم ما آنقدر با محبت و کم توقع هستند که اگر کسی بخواهد از آن‌ها دلبری کند، من از بدو ورود به روستا به روش پیامبر (ص) عمل کردم. وقتی می‌خواستم از روستا به قم بروم، می‌گفتند: نمی‌شود بمانی؟

راز محبوبیت یک طلبه در روستایی از خوزستان+تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، «ده ملا بزرگ» روستایی از توابع شهرستان هندیجان استان خوزستان است. روستایی با هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت که کشاورزی پررونق آن غول بیکاری را از این روستا به عقب رانده است. این روستا سه مسجد و چهار حسینیه دارد که حجت‌الاسلام محمدجواد مسیحی به عنوان امام روستا در دو مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و مسجد اعظم فعالیت می‌کند. او پیش از این، از سال ۹۶ تا ۹۸ در این روستا مشغول به امر تبلیغ بود. پس از وقفه دو ساله که برای ادامه تحصیل عازم قم شده بود، باز هم عزم تبلیغ می‌کند و منطقه دیگری را در نظر دارد اما اصرار مردم او را مجاب می‌کند تا باز روستای «ده ملا» را برای تبلیغ انتخاب کند.


حجت‌الاسلام مسیحی با برگزاری جلسه با اقشار روستا مشکلات مختلف مردم را ارزیابی کرد

مشکل ناامنی مردم را با مطالبه‌گری حل کردیم

مسیحی در خصوص معضلات و مشکلات روستا می‌گوید: «سرقت‌های مسلحانه یکی از مشکلات بزرگی بود که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کردند. کار به جایی رسیده بود که افراد مسلح، چوپان‌ها را زخمی و احشام مردم را به سرقت می‌بردند. ابتدا از مسئولان مربوطه پیگیری‌هایی صورت گرفت که نتیجه خاصی در بر نداشت. این بار تصمیم گرفتیم از فضای مجازی برای رسیدن به هدف خود بهره ببریم. برای همین و با مشورتی که با برخی از دوستان رسانه‌ای خود داشتیم، کلیپی را با مضمون مطالبه‌گری در خصوص مسئله پیش آمده تهیه و در فضای مجازی منتشر کردیم. این کار سبب شد تا مسئولان پای کار بیایند و مشکل سرقت دام‌های مردم حل شود.»


با مطالبه‌گری مشکل آب روستا در حال برطرف شدن است

مشکل آب روستا با پروژه انتقال آب از سد کوثر آغاز شد

آب شرب این روستا هم وضعیت بدی دارد. ۷۰ درصد آن از آب رودخانه تأمین می‌شود و این خودش عاملی برای آلودگی آب است چرا که در تابستان با پایین رفتن سطح آن، آب گل آلود می‌شود و در فصولی که بارندگی هست نیز، سیلابی شدن رودخانه آب را گل آلود می‌کند. مسیحی در این باره می‌گوید: «مردم برای استحمام و شستن لباس باید عازم روستاهای مجاور می‌شدند و این کار را دشوار کرده بود. برای حل این مشکل هم باز دست به دامن فضای مجازی شدیم و البته به سراغ مسئولان هم رفتیم. تلاش‌ها نتیجه داد و پروژه انتقال آب از سد کوثر آغاز شده و پیشرفت خوبی هم داشته است و با ورود قرارگاه خاتم به این پروژه بزودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.»


این طلبه ارتباط بسیار صمیمی و نزدیکی با اقشار مختلف روستا دارد

دورهمی که تبدیل به مجلس روضه حضرت زهرا (س) شد

یکی از کارهای جالب این امام محله در ایام فاطمیه سال گذشته رقم خورد. او ماجرا را اینگونه روایت می‌کند: «در ایام فاطمیه پارسال از یک سخنران دعوت کردیم و مراسم را در یکی از حسینیه‌های روستا برگزار کردیم. در همان حین، متوجه شدم تعدادی از اهالی در یکی از به اصطلاح چهارراه‌های روستا، آتشی روشن می‌کنند و دورهمی برای خودشان دارند اما در مراسم شرکت نمی‌کنند. رفتم و از آن‌ها برای حضور در جمع‌شان اجازه خواستم. کم‌کم حرف روضه را پیش کشیدم. این شد که خودشان خواستند تا جلسه در حیاط یکی از منازل برگزار شود و این دورهمی در نهایت تبدیل به یک مجلس روضه حضرت زهرا (س) شد.»


او برای نوجوانان کلاس‌های پرسش و پاسخ تشکیل می‌دهد تا شبهاتشان را پاسخ دهد

۳۰ نفر از کودکان و نوجوانان روستا در کلاس‌های قرآن شرکت کردند

حجت‌الاسلام مسیحی خیرین را برای امور فرهنگی روستا همراه خود کرده است طوری که در ماه رمضان، ۱۵ میلیون تومان برای تهیه جوایز مسابقات قرآنی و کارهای فرهنگی از سوی مردم اهداء شد. مردم همه جوره پای کار فرهنگی مسجد هستند. او می‌گوید: «طرح آموزشی بُشری یک طرح قرآنی است که در روستا اجرایی کردیم و در حدود ۳۰ نفر از ۹ ساله تا ۱۷ ساله در این طرح شرکت کردند و جلسات پُررونقی با حضور آن‌ها شکل گرفت.»

راز محبوبیت یک امام محله

یکی دیگر از اقداماتی که این امام محله با هدف بصیرت‌افزایی در راستای جهاد تبیین در پیش گرفته‌است، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ است. این جلسات برای دانش آموزان و در مدارس برگزار می‌شود و در کنار آن اردوهای تفریحی نیز برگزار می‌شود. مسیحی می‌گوید: «مردم ما آنقدر با محبت و کم توقع هستند که اگر کسی بخواهد از آن‌ها دلبری کند، لازم نیست شق‌القمر کند. کافیست یک سلام و احوال پرسی گرم داشته باشد. من هم از بدو ورود به روستا به همین سیره نبی اکرم (ص) عمل کردم؛ کار به جایی رسید که وقتی می‌خواستم از روستا به قم بروم، کسی که اصلاً اهل نماز و مسجد هم نبود گریه می‌کرد و می‌گفت: نمی‌شود بمانی؟»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول