اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نمایندگان مجلس در تذکرات شفاهی‌شان چه گفتند؟/ از مشکلات دامداران تا تاثیر کرونا بر آموزش

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در تذکرات شفاهی به آموزش مجازی، معضلات دامداران و کشاورزان و ... اشاره کردند.

نمایندگان مجلس در تذکرات شفاهی‌شان چه گفتند؟/ از مشکلات دامداران تا تاثیر کرونا بر آموزش

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه 18 آبان در تذکرات شفاهی به آموزش مجازی، معضلات دامداران و کشاورزان و ...  اشاره کردند.

کرونا رکن مهم آموزش و پرورش را هدف قرارداد

سیدمحمد پاک مهر نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: تذکر من به وزیر آموش و پرورش درباره پیامدهای آموزش از طریق فضای مجازی در دوران کرونایی است. جناب دکتر نوری باید یادآوری کنم جنابعالی سکان وزارتخانه ای را عهده دار هستید که پیش از یک پنجم جمعیت کشور به عبارتی جمعیت دانش آموزی 15.5 میلیون نفری و یک میلیون 100 هزار معلم و به ازای هر خانواده 4 نفری یک دانش آموز، حدود 60 میلیون جمعیت کشور مستقیما درگیر با این وزارتخانه هستند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس ادامه داد: تعلیم و تربیت میوه های دل این خانواده و آینده سازان نظام در دستان شما متولیان نظام تعلیم و تربیت کشور است. آقای وزیر شرایط کرونایی دو سال گذشته آزمونی مهم در حوزه سلامت، اقتصاد، آموزش، امنیت کشورها، رفتار و عملکرد اجتماعی افراد بود. کرونا آموزش حضوری را به آموزش غیرحضوری و مجازی تبدیل کرد. کرونا رکن مهم آموزش و پرورش را هدف قرارداد و رسالت تربیت و پرورش را تحت تاثیر خود قرار داد.

وی بیان کرد: کرونا بر کمیت و کیفیت یادگیری دانش آموزان اثر گذاشت و رفتار و عملکرد فردی و اجتماعی آنان را دگرگون ساخت . آقای وزیر برای جبران افت تحصیلی 60 درصدی این نسل مظلوم چه برنامه ای دارید؟ برای ترمیم و اصلاح خسارت های وارده به نظام تعلیم و تربیت با رویکرد تقویت جایگاه علمی و تربیتی دانش آموزان چه برنامه ای دارید؟ جبران این آسیب ها نیاز به مطالعه، برنامه ریزی و راهکارهای علمی دارد. فرصت طلایی خدمت را غنیمت شمرده و هدر رفت این فرصت ها و خسارت های سنگین و جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

* به داد معضلات کشاورزان و دامداران برسید

محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس نیز در تذکر شفاهی به وزرای جهاد کشاورزی و کشور اظهار کرد: اگر درصدد حمایت از تولید و اشتغال هستید به داد معضلات کشاورزان، دامداران و مرغداران برسانید.

وی در تذکری به تیم اقتصادی دولت خصوصا وزیر اقتصاد، افزود: این روزها شاهد کاهش شدید ارزش پولی ملی و افزایش قیمت دلار هستیم؛ کالاهای اساسی نیز به دلار گرفته خورده است لذا باید فکر عاجل برای معیشت مردم خصوصا بازنشسته ها و اقشار کم درآمد شود زیرا زندگی برای آن ها سخت می گذرد. بین هزینه ها و درآمدها رابطه منطقی نیست و هزینه ها به دلار بوده و درآمدها به ریال است.

* شبکه های معاند حامی اغتشاش و نا امنی در ایران هستند

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس نیز در تذکر شفاهی گفت: مردم ایران خیلی خوب مسیح علی‌نژاد، مریم رجبی، ایران اینترنشنال و بی بی سی‌ها را شناخته‌اند و فراموش نکرده‌اند همین ها بودند که به آمریکا نامه نوشتند تا تحریم‌ها علیه ملت ایران را تشدید کنند. شما حامی مردم ایران نیستید بلکه حامی اغتشاش و ناامنی در ایران هستید.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس ادامه داد: جوانان مراقب باشید به شما گرای اشتباه ندهند. اگر فداکاری سپاه و نیروهای بسیجی در دوران دفاع مقدس و مبارزه با داعش در خانطومان، فلوجه و حلبچه نبود امروز چیزی به نام ایران اسلامی وجود نداشت. نگذارید دشمن بین  ما نفوذ کند دشمن به دنبال اختلاف‌افکنی در داخل کشور است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چرا شبکه های معاند بی بی سی و اینترنشنال برای خاشقچی و 90 نوجوان و کودکی که در عربستان سعودی گردن زده شدند عزا نگرفتند. آیا شما حقوق بشر را می شناسید؟ آیا شما مدافع حقوق بشر هستید؟ امروز ملت ایران مقتدر و مقاوم پایبند نظام و انقلاب است.

* مسئولان امنیتی آرامش و امنیت را برقرار کنند

ملک فاضلی نماینده مردم سراوان در مجلس هم در تذکر شفاهی خود با بیان اینکه در فرهنگ اصیل بلوچستان پاسداری از عزت بانوان تا مرز جان افتخارآفرین است، گفت: اقدام غیرقانونی مسئولی در چابهار و عدم اقدام قانونی و به موقع مسئولان سبب نگرانی و خشم مردم شد و فرصت را برای کسانی به وجود آورد که آرامش و توسعه بلوچستان را برنمی تابند.

نماینده مردم سراوان ، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آن ها با هدف گیری مکان مقدس نماز جمعه و طعمه قراردادن جمعی از نمازگذاران باعث وقوع حادثه شوم 8 مهر و جان باختگان جمع کثیری شدند که تعداد کثیری از آن ها بی گناه بودند.

وی افزود: نمایندگان از روز اول حادثه تاکنون از مرکز استان تا پایتخت در حال پیگیری موضوع و اجرای عدالت هستند تا جبران خسارت دیدگان شود و همچنین خواستار آرامش هستند.

فاضلی ادامه داد: از مسئولان امنیتی، سیاسی و انتظامی می خواهیم حفظ آرامش و امنیت جان مردم را داشته باشند چرا که مردم خوب استان خواهان آرامش هستند و توسعه در آرامش و امنیت است.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: به یاد داشته باشید فرزند، پدر، مادر و خواهر به داغ نشسته همیشه داغدار است چرا که خانواده اش باز نمی گردد.

* آتش نشانی در حوزه شهرداری ها باید تقویت شود

سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس نیز در تذکر شفاهی خود گفت: فوت آتش نشان ایثارگر محسن محمدی را به خانواده مردم شهر سهرورد ، شهرستان خدابنده و بخش سجاسرود تسلیت می گویم. این آتش نشان با ایثارگری چند روز پیش بنا به دلیل اینکه جان یک انسان را نجات دهد، جان خود را فدا کرد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تذکر من به وزیر کشور است درباره این موضوع که نیروهای شهرداری ها به دلیل کمبود امکانات دچار آسیب می شوند، این آتش نشان ایثارگری کرده ولی به دلیل نبود امکانات ساعت ها معطل مانده تا امکانات به مرکز استان برسد، یعنی نیاز است که حوزه آتش نشانی شهرداری ها تقویت شود. به خاطر همین عدم وجود امکانات، خانواده ها داغدار و گرفتار می شوند.

* تیم اقتصادی دولت راهکاری برای وضعیت نابسامان مسکن ارائه دهد

کمال حسین پور نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس در تذکر شفاهی خود گفت: چند ماه پیش درخصوص ناکارآمدی و غیرکارشناسی بودن طرح دارویار تذکر دادم. این طرح نه تنها مشکل کمبود و افزایش قیمت دارو رو حل نکرد، بلکه خود مشکلی بر مشکلات سابق بازار دارو افزود.

نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس یازدهم ادامه داد: شرکت های دارویی با گروکشی برخی از اقلام دارویی به ویژه در حوزه کودکان و امتناع از تولید آنها در پی ایجاد بحران در کشور و افزایش قیمت هستند. در یک ماه گذشته وضعیت داروی کودکان بسیار اسفناک بود، مگر می شود به پدر و مادر کودکی که تب بالا دارد، گفت داروی تب بر نداریم. چرا باید بازار داروی کشور اینچنین آسیب پذیر باشد؟ سازمان غذا و دارو با آن همه ادعا کجاست؟

وی با اشاره به تلاطم بازار ارز مطرح کرد: دولت باید از تلاطم در بازار ارز جلوگیری کند، افزایش نرخ ارز سایر بازارها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، سفره های کوچک مردم دیگر تاب و تحمل افزایش های پی در پی قیمت ها را ندارد. گرانی های سرسام آور، معیشت مردم را بسیار سخت کرده است.

حسین پور با انتقاد از قیمت بالای مسکن و اجاره مسکن تاکید کرد: قیمت مسکن و اجاره آن سر به فلک کشیده و ناکارآمدی در این حوزه بیداد می کند. تیم اقتصادی دولت باید برای وضعیت نابسامان موجود راهکای ارائه دهد و دست از گفتاردرمانی بردارد.

وی تاکید کرد: سقف تسهیلات ازدواج و فرزندآوری مخصوصا در شهرستان های محروم مرزی بسیار بلند است، بانک ها هر روز سنگی جلوی پای جوانان می اندازند، گویا در شهرستان های مرزی نظارت پایین است و یا فریاد اعتراض به اندازه ای بلند نیست که به گوش مسئولان اقتصادی کشور برسد. از رئیس جمهور می خواهم که شخصاً به این موضوع ورود کند.

* دولت فکری برای ارزش پول ملی و بورس کند

فتح الله توسلی نماینده مردم بهار در مجلس در تذکر شفاهی خود گفت: دیوان محاسبات گزارش 6 ماهه خود را در اختیار نمایندگان قرار داده و گزارش بسیار جالبی است. از کارشناسان دیوان به خاطر ارائه گزارش به موقع تشکر می‌کنم.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس یازدهم تاکید کرد: این گزارش هشدار جدی به دولت و مجلس است، بسیاری از احکام بودجه اجرایی نشده و به زودی بودجه 1402 به مجلس می آید؛ اگر قرار است قانونی نوشته شود ولی اجرایی نشود، در دور باطل گرفتار خواهیم شد.

وی با بیان اینکه دولت باید فکری برای وضعیت ارزش پول ملی و بورس کند، مطرح کرد: 8 ماه از سال گذشته و فقط 5 درصد از بودجه به استان ها اختصاص یافته، از مصوبات سفر رئیس جمهور کمتر از 5 درصد اعتبارات تخصیص یافته است. مصوبات پرداخت وام 200 میلیونی روستایی در حالی که فصل سرما فرا رسیده است، هنوز ابلاغ نشده است.

* صف صحنه گردانان اصلی اغتشاشات از جوانان و نوجوانان هیجان زده جدا شود

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس هم در تذکر شفاهی با بیان اینکه رهبری معظم در خصوص مسائل اخیر به مرزبندی میان جوانان و نوجوانان که براساس بی دقتی ها وارد میدان شده و حتی ایشان آن ها را بچه های خودمان تلقی کردند، گفت: باید میان آن ها با صحنه گردانان اصلی که با نقشه وارد شده اند تفکیک صورت گیرد و با صحنه گردانان اصلی اقدام قاطع و خردمندانه مدنظر رهبری از سوی قوه قضائیه مستقل صورت گیرد.

* تضعیف نظام به هر طریقی گناهی نابخشودنی است

محمد سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس  در تذکر شفاهی اظهار کرد: تقویت و حفظ این نظام از اوجب واجبات بوده و تضعیف آن گناهی نابخشودنی است؛ حال این تضعیف با زبان و قلم باشد یا عملکرد نامناسب و یا وعده خلاف واقع مسئولان؛ مسئولان باید صادقانه عمل کرده و مردم عزیز نیز جهاد تبیین داشته باشند و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اقتدار کشور را بگویند و نترسند. خدا با ماست، و این یک وعده الهی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول