اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

برگزاری رویداد ملی «همنا» با مشارکت تشکل‌ها و فعالان جوان در عرصه مشارکت اجتماعی

دبیر کل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان از برگزاری رویداد هم افزایی مشارکت نهادمند اجتماعی، «همنا» خبر داد و آن را گامی مهم در آموزش و توانمند‌سازی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان سراسر کشور دانست.

برگزاری رویداد ملی «همنا» با مشارکت تشکل‌ها و فعالان جوان در عرصه مشارکت اجتماعی

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس؛ مرتضی کامل نواب؛ دبیر کل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان؛ در رویداد «همنا» گفت: با توجه به اهمیت آموزش و توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان که از جمله اهداف اصلی اداره کل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان است؛ رویداد هم‌افزایی مشارکت نهادمند اجتماعی (همنا) برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: این رویداد با تاکید بر دو مولفه اصلی تعریف شده است که مولفه اول تاکید بر ارتقاء کیفیت آموزش‌های عمومی تشکل‌های جوانان با انتخاب مدرسین در سطح ملی بوده و مولفه دوم گفتگوی چهره به چهره مدیران و کارشناسان وزارت ورزش و جوانان با فعالان و کنشگران جوان حوزه های اجتماعی و فرهنگی است.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان اظهار داشت: جهت اجرایی شدن این برنامه ابتدا نیازسنجی از استان‌های سراسر کشور انجام شد تا از این طریق بتوانیم اولویت‌های آموزشی سازمان های مردم‌نهاد جوانان را به تفکیک هر استان شناسایی کنیم. سپس مقرر گردید این رویداد به صورت دو هفته یک بار در یک استان با حضور تمامی سمن‌های جوان و همچنین سایر تشکل‌های فعال در حوزه جوانان آن استان برگزار شود.

دکتر کامل نواب با بیان اینکه دستورالعمل رویداد همنا به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شده است اضافه کرد: تاکید ما بر این است که در این رویداد علاوه بر سمن‌های جوانان سایر تشکل های مردم‌نهاد صرف‌نظر از اینکه مجوز خود را از چه ارگانی دریافت کرده باشند نیز حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود رویداد همنا بعنوان یکی از برنامه‌های اصلی حوزه جوانان در ستاد ساماندهی امور جوانان استان ها مطرح شود افزود:این امر باعث می‌شود تا اعضای ستاد از اهمیت رویداد اطلاع پیدا کنند و همچنین می‌توان از ظرفیت ارگان‌های مرتبط با حوزه جوانان در جهت اطلاع رسانی و پوشش رسانه‌ای هر چه بهتر برنامه استفاده کرد.


پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول