اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی برای مددجویان یک درآمد پایدار با کمترین ریسک است

با حضور استاندار گلستان، مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان، مدیرکل کمیته امداد گلستان، فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس و دیگر مسئولان تعداد ۵۱ نیروگاه(پنل) خورشیدی با سرمایه گذاری ۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسید. استاندار گلستان در این مراسم گفت: بهره برداری نیروگاه های خورشیدی در منازل مددجویان کمیته امداد سبب توانمندسازی انها و درامد پایدار با کمترین ریسک شده است.

راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی برای مددجویان یک درآمد پایدار با کمترین ریسک است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس علی محمد زنگانه عصر امروز در مراسم افتتاح متمرکز استان گلستان در فاز نخست ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی در روستای قراول تپه شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: استان گلستان به لحاظ منابع و ظرفیت های خدادادی جزو ۱۰ استان نخست کشور بوده اما همین استان به لحاظ سرانه تولید جزو چهار استان اخر کشور بوده و وضعیت مطلوبی ندارد.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به شاخص های مطلوب رفاه اجتماعی، تحقق چشم انداز پیش رو و پیشرفت روستا محور می بایست برنامه ریزی کنیم در غیر اینصورت اگر هزاران میلیارد تومان هم اعتبار جذب شود بدون برنامه به جایگاه مطلوب نرسیده، دچار روزمرگی شده و نابود می شویم.

استاندار گلستان با اشاره به طرح اشتغالزایی بهره برداری از نیروگاه های خورشیدی در روستای قراول تپه خاطرنشان کرد: این طرح یک‌مدل ائتلافی و شبکه‌ای بوده که با همکاری مدیران دستگاه های اجرایی و اعمال مسئولیت اجتماعی توسط فعالان اقتصادی و خیرین اجرا شده و قابل تعمیم به روستاهای دیگر است.

وی ادامه داد: گروه صنعتی صباح (برادران ابراهیمی) در کنار فعالیت های خود که تولید شغل و ثروت در منطقه و کشور کرده است با مسئولیت اجتماعی خود توانسته بسیاری از مشکلات مردم محروم را برطرف کند.

زنگانه گفت: الگوهایی مانند روستاهای محمد آباد، وامنان و عطاآباد در سطح استان گلستان الگوهای موفق بوده که باعث توانمندسازی شده و تلاش داریم تا این الگوها را در دیگر روستاها با همین شرایط و ظرفیت ها تعمیم دهیم.

وی بیان کرد: برای تحقق چشم انداز ما در افق ۱۴۰۴ و رسیدن به وضعیت مطلوب اولویت ما بر پیشرفت روستا محور بوده تا فقر مطلق را ریشه کن کنیم.

 

 

استاندار گلستان با اشاره به همدلی و وحدت مردم استان گلستان ابراز کرد: وحدت و همدلی مردم استان گلستان سبب شده تا در اتفاقات اخیر کمترین چالش ها را داشته و در این استان کشته یا کشته سازی نداشته باشیم.بصیرت و هوشیاری مردم در کنار مدیریت خوب و اتحاد و وحدت سبب شده تا مردم گلستان صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند.

وی بیان کرد: جهاد اقتصادی تنها با وحدت و همدلی امکان پذیر بوده و باید در این مسیر مراقب باشیم تا منازعه ای پیش نیاید زیرا این کار باعث سستی و از بین رفتن قدرت و شکوت شده و دشمن نیز تلاش دارد تا قدرت و شکوت ما را از بین ببرد.

گروه صنعتی صباح برای راه اندازی پنل‌های خورشیدی ۱۰ میلیارد تومان کمک می‌کند

مدیرعامل موسسه خیریه گروه صنعتی صباح در این مراسم گفت: اشتغالزایی و توانمندسازی خانواده های کم درامد استان گلستان و استان سیستان و بلوچستان دغدغه گروه صنعتی صباح و برادران ابراهیمی بوده و تلاش دارد در این راستا خدماتی را ارائه دهد.

لیاقت اظهار کرد: گروه صنعتی صباح از سال ۹۲ در قالب موسسه خیریه فعالیت های نیکوکارانه خود را آغاز کرده و در طول سال در‌مناسبت های مختلف خدمت هایی را به مردم‌نیازمند ارائه می دهد.

وی تصریح کرد: قرار است برادران ابراهیمی در نصب و راه اندازی هر یک از نیروگاه های خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد مبلغ ۱۰ میلیون تومان بصورت بلاعوض کمک کند و این امادگی را دارد تا برای نصب و راه اندازی هزار نیروگاه خورشیدی به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای مددجویان هزینه کند.

 

 

۵۱ نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری ۶ میلیارد تومان در گنبدکاووس افتتاح شد

سید احمد موسوی مدیر عامل شرکت توزیع برق گلستان در مراسم بهره برداری متمرکز استانی فاز نخست ۵۰۰ طرح نیروگاه خورشیدی در روستای قراول تپه شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: در روستای ۱۳۲ مشترک برق وجود دارد که از این تعداد برای ۵۱ مشترک برق که از مددجویان کمیته امداد بوده نیروگاه و پنل خورشیدی با اعتبار ۶ میلیارد تومان نصب و راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: این طرح در راستای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد و استفاده از انرژی پاک در محل مصرف تولید شده و هر پنل معادل پنج کیلو وات به اندازه یک کنتور ۲۵ امپر خانگی برق تولید می کند که ماهانه بیش از یک میلیون تومان درامد پایدار برای خانواده ها ایجاد می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در این طرح حدود چهار سال برمی گردد و کمک به پیک سایی، تامین ۵۰ درصد برق مصرفی روستا، اشتغالزایی با توسعه نیروگاه خورشیدی، کمک به محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار، کمک به حفظ محیط زیست، کسب درامد پایدار و مطمئن از جمله مزایای اجرای این طرح است.

وی گفت: قرار است امسال هزار نیروگاه خورشیدی در گلستان راه اندازی شود که در مرحله نخست امروز ۵۰۰ نیروگاه به بهره برداری رسید که از این تعداد بیش از ۱۰۰ نیروگاه برای شهرستان گنبدکاووس بوده و ۵۱ نیروگاه آن در روستای قراول تپه واقع شده است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول