اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان: سیاست غیر قابل تغییر ایران پایان دادن به جنگ در اوکراین است

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایتالیایی سیاست غیرقابل تغییر ایران را ضرورت حل و فصل سیاسی بحران اوکراین و پایان دادن به جنگ خواند و گفت: به تلاش خود برای کمک به پیشبرد فرآیند سیاسی ادامه می‌دهیم.

امیرعبداللهیان: سیاست غیر قابل تغییر ایران پایان دادن به جنگ در اوکراین است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان و «آنتونیو تایانی» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا امشب (چهارشنبه) ۱۸ آبان ماه در گفت‌وگویی تلفنی درباره آخرین تحولات مناسبات دوجانبه اوضاع بین‌المللی و منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو انتصاب تایانی به عنوان وزیر خارجه ایتالیا را تبریک گفت و نسبت به گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور ابراز امیدواری کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان از موضع  ایتالیا در محکومیت اقدام تروریستی داعش در حرم حضرت شاهچراغ (ع) شیراز تشکر و جامعه بین‌المللی را به ایفای مسئولیت در مقابله با این پدیده شوم فراخواند. 

امیرعبداللهیان آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها و همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران را تبیین کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ارتباط با تحولات اوکراین خاطرنشان کرد: سیاست اصولی و غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران ناظر بر ضرورت حل و فصل سیاسی این منازعه و پایان دادن به جنگ است و بر همین اساس به تلاش خود برای کمک به پیشبرد فرآیند سیاسی ادامه می‌دهیم.

تایانی وزیر امور خارجه ایتالیا اظهار داشت: دو کشور ایران و ایتالیا وارث تمدن‌های کهن هستند و می‌توانند مناسبات گسترده و رو به رشدی داشته باشند. 

وی همچنین بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در ارتقای صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا تأکید کرد. 

تایانی در مورد مذاکرات رفع تحریم‌ها نیز گفت: ایتالیا همه تلاش خود را برای دستیابی به توافقی که تامین کننده منافع همه طرف‌ها باشد، به کار خواهد بست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول