اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

طهرانچی: هزینه یکساله تردد دانشجویان به شهرهای دیگر معادل ۵ سال شهریه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به هزینه تردد دانشجویان در شهرهای دیگر، گفت: توسعه آموزش عالی یک نیاز اساسی در تعلیم و تربیت مهارتی، تخصصی و اجتماعی است.

طهرانچی: هزینه یکساله تردد دانشجویان به شهرهای دیگر معادل ۵ سال شهریه است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح دانشگاه آزاد اسلامی فردیس که صبح امروز برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، آموزش عالی را به عنوان یک نقطه ارتباط جدی و یک نیاز اساسی در تعلیم و تربیت تخصصی، مهارتی و اجتماعی دانست و بیان کرد: شرایط امروز بیش از همه مواقع نشان داده که نبود آموزش عالی در ایام کرونا چه تاثیری بر مسائل اجتماعی داشته است.

وی بر ضرورت توسعه آموزش عالی تاکید کرد و یادآور شد: شهر فقط خوابگاه نیست؛ بخشی از شهر را قطب‌های اثرگذار فرهنگی تشکیل می‌دهد. بنابراین وقتی فردیس ایجاد‌شده باید دانشگاه هم در آن ایجاد‌شود تا هم به عنوان یک نقطه موثر فرهنگی عمل کند و هم جوانان این شهر بر مبنای عدالت و دسترسی به آموزش عالی که از سیاست های خوب جمهوری اسلامی است؛ بهره‌مند شوند.

این مقام مسؤول در خصوص سطح علمی دانشگاه آزاد اسلامی فردیس، ادامه داد: بار علمی این دانشگاه بر مبنای کرج است. دانشگاه آزاد کرج واحدی بسیار موثر، با سطح علمی بالایی است که اساتید دانشگاه فردیس هم از کرج تأمین می‌شود.

طهرانچی با اشاره به محاسباتش در خصوص هزینه انتقال و تردد دانشجویان به سایر شهرها، اضافه کرد: طبق محاسبات من، هزینه جابجایی دانشجوها به شهرهای دیگر در یکسال معادل شهریه ۵ سال است؛ بنابراین ما به جای اینکه دانشجو را به کرج منتقل کنیم و این انتقال هزینه بسیاری را به خانواده‌ها تحمیل ‌کند، اساتید خوب را به دانشگاه فردیس می‌آوریم.

وی اظهار امیدواری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی فردیس بتواند در آینده مسیر تبدیل شدن به پردیس، مرکز و واحد دانشگاهی را طی کند.

گفتنی است دانشگاه آزاد اسلامی فردیس، از ابتدای سال تحصیلی جدید آغاز به کار کرده و ظرفیت پذیرش ۱۵۰۰ دانشجو را دارد که امروز رسما افتتاح شد.‌

انتهای پیام/ج

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول