اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

سال گذشته 115 هزار امانت کتاب در ایلام ثبت شده است

مدیر کتابخانه مرکزی ایلام گفت: کتابخانه مرکزی ایلام با عضویت بیش از 14 هزار نفر که در سال گذشته 115 هزار امانت کتاب را به ثبت رسانده است.

سال گذشته 115 هزار امانت کتاب در ایلام ثبت شده است

شیما مامی زاده مدیر کتابخانه مرکزی ایلام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: همزمان با هفته کتاب و اشاعه فرهنگ و ترویج کتاب خوانی، کتابخانه مرکزی ایلام سعی دارد با برگزاری برنامه هایی متنوع و مفید گامی ثمربخش در این راستا بردارد، به گونه‌ای که یاد این روز‌ها در خاطر شرکت کنندگان در برنامه‌های اجرا شده به یادگار بماند. 

وی افزود: دیدار با کارکنان بهزیستی استان و شهرستان ایلام جهت آگاهی سازی از فعالیت بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی و تهیه لیستی از مددجویان با آسیب بینایی شدید و خیلی شدید جهت دعوت به کتابخانه برای بهره‌مندی از خدمات رایگان و متنوع همچنین ایجاد نمایشگاه کتاب در بیمارستان امام برای اطفال و انجام برنامه‌های قصه گویی، شعر خوانی و اهدای کتاب به کودکان در نظر گرفته شده است.

مدیر کتابخانه مرکزی ایلام ادامه داد: پویش گلکاری با قوطی‌های دور‌ریز در محوطه کتابخانه و کاردستی با نام خود کودکان که بر روی گل‌ها آویزان شود همچنین جشنواره کتاب‌های دست‌ساز برای نونهالان و برگزاری جشن برای کودکان شیرخوارگاه و اهداء جوائز و عضویت رایگان برای آنها انجام می شود.

وی یادآور شد: در آغاز ماه مهر و شروع تکاپوی دانش آموزان در جهت کسب دانش، کتابخانه مرکزی ایلام با حضور در مدارس و دعوت از آینده‌سازان کشور آنها را با جنبه‌های دیگری از مطالعه و پیشرفت، نظیر: قصه گویی، شعر خوانی، طراحی و ... آشنا کرد.

مدیر کتابخانه مرکزی ایلام تصریح کرد: کتابخانه مرکزی ایلام میزبان اختتامیه جشنواره قصه گویی کودک و نوجوان بود که نفرات برتر به بازگویی قصه خود پرداخته و دانش آموزان و خانواده‌ هایشان با بخش های مختلف کتابخانه آشنا شده و تعدادی هم عضو کتابخانه شدند.

مامی زاده اظهار داشت: خوشبختانه کتابخانه مرکزی ایلام در راستای فعالیت‌های فرهنگی و فراهم کردن بستری مناسب برای اعضای نا‌بینا و کم‌بینا در جهت آسایش اعضا رایزنی‌های با انجمن نابینایان ایران انجام داده تا در آینده نزدیک شرایط هزینه‌ای ایاب و ذهاب افراد با آسیب بینایی به کتابخانه مرتفع شود. 

وی اضافه کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی دکتر مامی زاده متخصص پوست و مو، اعضای نابینای کتابخانه مرکزی ایلام را بصورت رایگان ویزیت خواهد کرد.

مدیر کتابخانه مرکزی ایلام در پایان خاطرنشان کرد: کتابخانه مرکزی ایلام با عضویت بیش از 14 هزار نفر که در سال گذشته 115 هزار امانت کتاب را به ثبت رسانده که یک رشد 50 درصدی هم در زمینه عضوگیری و هم در زمینه امانت کتاب را نسبت به دوره های پیش تجربه کرده است.

انتهای پیام 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول