اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

درد دل صنعتگران خراسان جنوبی با رئیس قوه قضائیه

صنعتگران خراسان جنوبی طی نشستی با رئیس قوه قضاییه به بیان مشکلات خود پرداخته و خواستار رفع آنها شدند.

درد دل صنعتگران خراسان جنوبی با رئیس قوه قضائیه

خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی، علیرضا چاجی:‌ امروزه نقش مهم تولیدکنندگان در چرخاندن چرخ اقتصاد جامعه بر کسی پوشیده نیست. سربازانی که در جنگ اقتصادی دشمن در خط مقدم جبهه بوده و ماندگاری و پایداری آنها نیازمند تامین نیازهای جنگی است.

اهمیت این امر در حالی است که مشکلات تولید کنندگان در اقصی نقاط کشور روز به روز در حال گسترش بوده و از هر تریبون آنها را فریاد می‌زنند تا شاید گوشی برای شنیدن پیدا شود.

فعالان اقتصادی خراسان جنوبی هم از دیرباز مشکلاتشان را در قالب مصاحبه، برگزاری کارگروه‌های اقتصادی و رفع موانع تولید بیان می‌کنند اما برخی از آنها نه تنها رفع نشده بلکه روز به روز بیش از گذشته بر روح و روانشان چنگ می‌اندازد.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، رییس قوه قضاییه پای صحبت ۲ ساعته صنعتگران نشست و مشکلات آنان را به طور کامل شنید.

محمدحسین زینلی، مدیرعامل شرکت کویرتایر با اشاره به اشتغال مستقیم ۱۳۵۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم ۵ هزار نفر در این شرکت، گفت: شرکت کویرتایر ۴ هزار و ۳۰۰ تایر سواری در طول سال تولید می‌کند؛ به عبارتی، ۲۰ درصد کل تایرهای سواری کشور توسط شرکت کویرتایر تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت کویرتایر در حوزه مواد و قطعات، پرچمدار بومی‌سازی است، از اقدامات حمایتی دادگستری استان خراسان جنوبی در راستای قراردادهایی که این شرکت منعقد کرده و در آنها ذی‌حق بوده، قدردانی کرد.

زینلی همچنین از عدم اعطای وام‌های بانکی و در پی آن، معطل ماندن طرح‌های سرمایه‌ای شرکت کویرتایر انتقاد کرد.

علی اکبر فلاحی، مدیر شهرک صنعتی در بیرجند نیز طی سخنانی خواستار معافیت مالیاتی صنعتگران خراسان جنوبی شد و گفت: دارای ۲۵ کارخانه و شرکت هستم و به دولت هم وصل نیستم؛ به صراحت می‌گویم که در استان ما حتی یک قاضی نیز وجود ندارد که کسی از او شکایت داشته باشد؛ من صنعتگر نمونه ملی هستم اما می‌گویم که با دست خالی نمی‌شود کاری کرد؛ ما در استان خراسان جنوبی دارای ۴۵۰ کیلومتر مرز مشترک هستیم اما ریل و جاده برون‌مرزی نداریم.

امیر آقایی، از فعالان اقتصادی و صنعتی خراسان جنوبی نیز طی سخنانی گفت: از استان خراسان جنوبی به عنوان عسلویه معدنی کشور یاد می‌شود و معادن غنی زغال سنگ و مس در این استان وجود دارد؛ از سوی دیگر خراسان جنوبی بزرگترین تولیدکننده زعفران دنیا محسوب می‌شود؛ حال سوال این است که چقدر از این درآمدها صرف توسعه استان خراسان جنوبی به عنوان یک استان کم‌برخوردار می‌شود.

محمدعلی فرجامی از فعالان ساختمانی خراسان جنوبی نیز طی سخنانی از اقدامات قوه قضاییه برای حل مشکلات زمین‌های محله سجادشهر بیرجند و واگذاری خانه‌های مستقر در این زمین‌ها به مردم تقدیر کرد.

کمبود نقدینگی و فشار بر تولید

محمد یوسفی، از فعالان تولید لوله و پروفیل استان خراسان جنوبی نیز طی سخنانی با بیان اینکه کمبود نقدینگی به شدت تولید را در این استان دچار مشکل کرده است، گفت: متاسفانه هیچ اتفاق مهمی را در حوزه دانش‌بنیان طی ۸ ماه گذشته شاهد نبودیم.

وی افزود: برگشت ارز حاصل از صادرات دارای مشکلاتی است و عملا انگیزه ما تولیدکنندگان برای صادرات از بین رفته است.

رضا فروزان فر، از فعالان حوزه تولید مرغ و طیور با بیان اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد تولیدات استان خراسان جنوبی در حوزه مرغ و طیور به خارج از استان ارائه می‌شود، گفت: ما نیازمند مشوق‌های مالیاتی هستیم؛ قیمت دستوری در حوزه مرغ و نهاده بزرگترین اشتباه است و این قیمت‌ها غیرکارشناسی است.

احد کرمانی، مدیرعامل کارخانه نساجی فردوس نیز طی سخنانی وضعیت تولیدکنندگان استان خراسان جنوبی را نامطلوب دانست و گفت: از رئیس قوه قضاییه انتظار داریم به این موضوع رسیدگی کند که چرا یک قاضی برای یک پرونده مربوط به بخش تولید، ۱۵ مرتبه وقت نظارت تعیین می‌کند و نمی‌تواند تصمیم قطعی اتخاذ کند.

وحیدنیا، مدیرعامل شرکت سپهر خاوران نیز در این جلسه گفت: ما چندی پیش در فضای مجازی مطلبی را برای رسیدگی به رئیس قوه قضاییه ارائه کردیم که به این موضوع ترتیب اثر داده شد و از توجه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای قدردانی می‌کنیم.

رئیس قوه قضائیه همچنین از عدم اجرای بخشنامه ناظر بر ممنوع‌الخروجی‌ها توسط بانک‌های بیرجند گلایه کرد.

در پایان این جلسه حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای قول مساعد حل برخی از مشکلات با کمک تولیدکنندگان را داد.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول