اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

حرکت قطار مسافری خاش-زاهدان در آینده نزدیک/‌ 7500 میلیارد تومان در راه‌آهن چابهار هزینه شد

معاون وزیر و شهرسازی با اشاره به افتتاح مسیر 154 کیلومتری خط ریلی زاهدان خاش، گفت: بزودی با حرکت قطارهای مسافری در مسیر زاهدان - خاش شاهد کاهش بار ترافیک در مسیر جاده‌ای خواهیم بود.

حرکت قطار مسافری خاش-زاهدان در آینده نزدیک/‌ 7500 میلیارد تومان در راه‌آهن چابهار هزینه شد

خیر الله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه پروژه راه‌آهن چابهار-زاهدان طولانی‌ترین پروژه ریلی کشور است، اظهار داشت: در حال حاضر 3300 کیلومتر پروژه ریلی در دست اجرا داریم که طولانی‌ترین و سخت‌ترین پروژه ریلی کشور راه آهن چابهار به زاهدان به طول 640 کیلومتر است.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی کل این پروژه نزدیک به 62 درصد است و تاکنون 7500 میلیارد تومان از منابع مختلف برای این پروژه هزینه شده است؛ ارزش به‌روز شده این هزینه انجام شده معادل 25 هزار میلیارد تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فاز اول این پروژه حدفاصل زاهدان تا خاش بخش شمالی پروژه بود که با حضور ‌معاول اول رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید، گفت: این پروژه براساس آخرین استانداردها ساخته شده است به‌طوری که سرعت حرکت قطار مسافربری حداکثر 160 کیلومتر و حداقل 120 کیلومتر خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش‌های گسترده قرار‌گاه سازندگی خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار ‌پروژه راه‌آهن چابهار، تصریح کرد: برای مسیر 154 کیلومتری خط آهن خاش- زاهدان حدود 2500 میلیارد تومان هزینه شده بود که به قیمت امروز معادل 6 تا 7 هزار میلیارد تومان است. برنامه ما این است که به محض اینکه زیرسازی بخش‌های مختلف تمام شود، به صورت مرحله‌ای این پروژه بزرگ ملی را زیر بار ترافیک ببریم.

خادمی با بیان اینکه در خاش ایستگاه بسیار زیبایی در مساحت 5500 متر مربع با تمام امکانات احداث شده است، گفت: ان‌شاالله به‌زودی با حرکت قطارهای مسافربری در مسیر زاهدان - خاش شاهد کاهش بار ترافیک در مسیر جاده‌ای خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه خط آهن زاهدان - چابهار بخشی از کریدور شمال به جنوب کشور است، گفت: این خط آهن با هدف اتصال خطوط ریلی کشور به آسیای میانه به‌عنوان نزدیک‌ترین مسیر ریلی به چابهار و هم برای اتصال به افغانستان از طریق پایانه مرزی میلک و هم از طریق خواف به چابهار می‌تواند برای ترانزیت بین‌المللی و منطقه‌ای موثر باشد.

وی هدف هدف دیگر احداث خط آهن چابهار- زاهدان را توسعه شرق کشور و منطقه سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: امیدواریم این پروژه را تا پایان سال آینده به پایان برسانیم تا تحول جدی در حمل و نقل ریلی و منطقه سیستان و بلوچستان را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ ت 54

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول