اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

سهم اندک خراسان جنوبی از بودجه فرهنگی/شیعه و سنی اسلام امریکایی را نفی می‌کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با انتقاد از سهم کم بودجه فرهنگی در استان، گفت: خواستاریم اعتبارات محرومیت زدایی فرهنگی در بودجه ۱۴۰۲ مورد توجه قرار گیرد.

سهم اندک خراسان جنوبی از بودجه فرهنگی/شیعه و سنی اسلام امریکایی را نفی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی فرخنده پنج شنبه شب در شورای اداری خراسان جنوبی با اشاره به سابقه فرهنگی این استان بیان کرد: خراسان جنوبی با داشتن دو هزار و ۴۳ مسجد، ۷۰۰ کانون فرهنگ و هنری و ۲۵۰ مؤسسه قرآنی در عرصه فرهنگ می‌درخشد.

وی با بیان اینکه این استان در میان طلایه داران علم و ادب ایران، زادگاه بزرگانی مانند پروفسور معتمد نژاد، پروفسور گنجی و شکوهی است، اظهار کرد: دین باوری و دین مداری از ویژگی‌های بارز مردم سخت‌کوش این استان بوده و اینجا مردم اهل استقامت هستند.

فرخنده بیان کرد: وجود بناهای تاریخی شامل چهار اثر ثبت جهانی، اصالت و قدمت بالای فرهنگ و تمدن این استان را می‌رساند.

وی با بیان اینکه اهالی سخت‌کوش خراسان جنوبی دارای شور و شعور هستند که این ویژگی‌ها در صحن‌های مختلف انتخاباتی و صحنه‌های حماسی ثابت شده است، گفت: علی رغم اینکه خشکسالی بر استان سایه افکنده، اما ارادت مردم در کمک به عتبات عالیات، رشد بی سابقه در کمک‌های مردمی به نیازمندان و درخشیدن در رزمایش کمک‌های مومنانه زبانزد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در این استان شیعه و سنی اسلام امریکایی را نفی می‌کنند و اتحاد و همدلی برای تحقق تمدن نوین اسلامی وجود دارد.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در استان بیان کرد: تخصیص اعتبار در حوزه فعالیت با دفاع مقدس استان، تخصیص اعتبار در حوزه ساخت موزه استکبار ستیزی طبس، فعال سازی شورای فرهنگ عمومی از جمله اقدامات انجام شده است.

فرخنده ادامه داد: تخصیص اعتبار برای تدوین برش استانی نقشه مهندسی کشور، تبیین و ابلاغ طرح جامع جهاد تبیین، فعال سازی کارگروه‌های تخصصی و هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی خروجی اولیه شورای فرهنگ عمومی بوده است.

وی با اشاره به آسیب‌های موجود در جامعه بیان کرد: رها بودن فضای مجازی مانند سایر استان‌ها بر زیست بوم فرهنگی تأثیر بسزایی داشته است که ورود جدی سه قوه را می‌طلبد.

فرخنده با انتقاد از سهم کم بودجه فرهنگی در استان، اظهار کرد: خواستاریم بودجه محرومیت زدایی فرهنگی در بودجه ۱۴۰۲ مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: عقب ماندگی زیرساخت‌های فرهنگی استان با وجود پروژه‌هایی ۱۰ ساله، نیازمند توجه ویژه است.

وی بر لزوم بازآفرینی سرفصل‌ها آموزشی در مدارس و آموزشگاه‌ها با تمرکز بر تقویت هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی و توجه ویژه به احیای مساجد تاکید کرد.

فرخنده اظهار کرد: علی رغم اینکه مردم خراسان جنوبی در زیرساخت دارای مشکل بوده و کم برخوردار هستند اما بر اساس آمارها علمی و پژوهشی، از نگاه فرهنگی توسعه یافته ترین مردم در حوزه فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی هستند.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول