اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

جلوگیری از ورود افراد بدون ضابطه به دانشگاه لرستان / 62 هیات علمی در فرایند جذب

رییس دانشگاه لرستان گفت: مسئله ساختار اداری یکی از چالش‌های مهم این دانشگاه بود که با اصلاح آن از ورود افراد بدون ضابطه جلوگیری به عمل آمد.

جلوگیری از ورود افراد بدون ضابطه به دانشگاه لرستان / 62 هیات علمی در فرایند جذب

علی نظری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس درپل‌دختر اظهار کرد: به منظور اصلاح ساختار اداری دانشگاه لرستان از روند ناسالم نیروهای بدون ضابطه ممانعت شده و نیرو شرکتی و قراردادی پذیرفته نشده، بلکه جذب تنها از طریق آزمون استخدامی صورت گرفته است.

وی افزود: حدود ٩ هزار دانشجو با حضور ٣۵٠ هیات علمی در ۶ دانشکده علوم پایه، دام‌پزشکی، مدیریت و اقتصاد، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، ادبیات و علوم انسانی مشغول فعالیت هستند و تحصیل می‌کنند که با توجه به حضور اساتید و اعضای هیات علمی توانمند، ظرفیت افزایش تعداد دانشکده وجود دارد.

رییس دانشگاه لرستان گفت: دو دانشکده شیمی و منابع طبیعی در دانشگاه لرستان مصوب شده که به علت نبود ساختمان و موانع سخت افزاری تا کنون تجهیز نشده است.

وی افزود: در تابستان امسال دانشکده شیمی فعال شده که ۱۰ پروفسور دارد این در حالی است که دانشگاه لرستان نسبت به دیگر دانشگاه‌های هم سطح خود از تعداد کمتری دانشکده برخوردار است که  در آینده به دنبال استقرار دانشکده منابع طبیعی در دانشگاه لرستان هستیم.

نظری با بیان این که ظرفیت افزایش دانشکده‌های تخصصی در دانشگاه لرستان وجود دارد یادآورشد: با توجه به ظرفیت اساتید و هیات علمی دانشگاه لرستان، دانشکده‌های تربیت بدنی (علوم ورزشی)، حقوق، علوم سیاسی ، علوم کامپیوتر و... در دستور کار استقرار هستند که تا کنون به علت محدودیت منابع ملی و نبود مکان و زیرساخت‌ها موفق به راه اندازی آنها نشده‌ایم.

وی با بیان این‌که امسال فرایندجذب ۶٢ عضو هیات علمی در دانشگاه در ابعاد مختلف صورت گرفته که بی نظیر و جهش به حساب می‌آید، افزود: در آینده نیز تعداد عضو هیات علمی در دانشگاه لرستان افزایش خواهد یافت این در حالی است‌که  در گذشته حدود ١٠ یا ١۵ نفر عضو هیات علمی در این دانشگاه جذب شده است.

رییس دانشگاه لرستان گفت: در برخی رشته‌ها به ویژه مراکز تابعه تعداد هیات علمی کم است که با برنامه ریزی انجام شده در جذب جدید این مراکز تقویت می‌شوند به عنوان مثال پنج عضو هیات علمی به مرکز پل‌دختر افزوده خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: بخشی از بدهی‌های گذشته دانشگاه لرستان پرداخت شده و تنها دو ترم بدهکار هیات علمی و مدعو است که به دلیل کسری بودجه قادر به پرداخت آن نشده است.

نظری ، پویا کردن انجمن علمی، مهارت آموزی در کنار آموزش، آموزش‌های جانبی، ارتقا بهره وری کارمند، کاهش هزینه‌ها و ایجاد منابع درآمدی جدید را از برنامه‌های در دست اقدام دانشگاه لرستان برشمرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول