اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش 2.5 درصدی قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی

با انتشار خبر کم شدن محدودیت‌های کرونایی چین و امید به بهبود اقتصادی این کشور، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی به 96 دلار افزایش یافت.

افزایش 2.5 درصدی قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، با انتشار خبر کم شدن محدودیت های کرونایی چین و تقویت امیدها به بهبود اقتصادی این کشور که می تواند تقاضا برای نفت را بالا ببرد، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 2 دلار و 32 سنت افزایش 95.99 دلار فروخته شد. نفت برنت نسبت به روز پنج شنبه 1.1 درصد افزایش یافت اما طی هفته گذشته 2.6 درصد از ارزش خود را از دست داد.

 هر بشکه نفت خام آمریکا با 2 دلار و 49 سنت افزایش 88.96 دلار معامله شد.  WTI نیز نسبت به روز پنج شنبه 0.8 درصد رشد قیمتی را ثبت کرد اما طی هفته گذشته نزدیک به 4 درصد از ارزش خود را از دست داد.

کاهش محدودیت‌ های کرونایی در چین شامل کوتاه کردن زمان قرنطینه برای افرادی که از نزدیک با مبتلایان در تماس بودند و همچنین مسافران تازه ورود به این کشور به دو روز و حذف جریمه برای خطوط هوایی برای ورود مسافران آلوده بوده است.

کاهش قیمت هر دو شاخص نفتی طی هفته گذشته نیز به علت افزایش ذخایر نفت آمریکا و نگرانی در مورد کاهش تقاضا در چین بود اما در افزایش قیمت ها در آخر هفته، این کاهش قیمت ها را جبران کرد.

جیم ریتربوش، رئیس موسسه ریتربوش گفت: «تغییر واکنش چین به تعداد بالای مبتلایان به کرونا، بر نوسانات بازار افزوده است و اکر این سیاست جدید چین ادامه یابد، بیشتر کاهش قیمت های هفته گذشته جبران می شود.»

از طرفی کاهش ارزش دلار نیز یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت نفت عنوان شده است. هر چه دلار تضعیف شود، قیمت نفت برای مالکان ارزهای دیگر ارزان تر می شود. افزایش نرخ بهره از عوامل تقویت کننده دلار است.

همچنین پس از انتشار آمار تورم ملایم تر از انتظار آمریکا در روز جمعه که امید برای اینکه فدرال رزرو روند افزایش نرخ بهره را آرام کند، تقویت کرد، قیمت نفت افزایش یافت.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان با اشاره به بلاتکلیفی و بی ثباتی در اقتصاد جهانی در آستانه نشست بعدی این گروه، به بلومبرگ گفته است، اوپک پلاس در مورد تولید نفت محتاط عمل می کند.

عبدالعزیز بن سلمان تاکید کرد که اعضای گروه اوپک پلاس به وضعیت اقتصاد جهانی نگاه می ‌کنند و تردید زیادی می ‌بینند.

سازمان کشورهای تولید کننده نفت خام (اوپک) و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس، ماه گذشته تصمیم گرفتند تا کاهش تولید را شدت ببخشند و این گروه، قرار است در چهارم دسامبر آینده (۱۳ آذر ماه) برای تصمیم‌ گیری در مورد کاهش مجدد تولید، حفظ سطح فعلی یا افزایش تولید تشکیل جلسه دهد.

تعداد موارد ابتلا به کرونا در چین به بالاترین میزان خود از زمان قرنطینه در شانگهای در اوایل سال جاری افزایش یافته است. تعداد مبتلایان در پکن و گوانگژو رکورد زده است.

تحلیلگران بخش تحقیقات ANZ در یادداشتی نوشتند، علاوه بر سفارشات خانگی که حمل و نقل و تقاضای سوخت را کاهش می دهد، مسافرت در سراسر چین کم بوده است زیرا مردم نمی خواستند گرفتار قرنطینه بشوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول