اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

صدراعظم آلمان تشدید فشار بر ایران را خواستار شد

اولاف شولتز صدراعظم آلمان ضمن تکرار حمایت از اغتشاشات، تشدید فشارها علیه ایران را خواستار شد.

صدراعظم آلمان تشدید فشار بر ایران را خواستار شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که اقدامات ضد ایرانی و مداخله جویانه کشورهای غربی ادامه دارد، صدراعظم آلمان خواستار تشدید فشار بر ایران شده است.

با گذشت دو روز بعد از رایزنی تلفنی اولاف شولتز صدراعظم آلمان با بنیامین نتانیاهو برای تبریک پیروزی به او در انتخابات رژیم صهیونیستی، این مقام ارشد آلمان روز شنبه (امروز) علیه ایران موضعگیری تندی کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حالی که هفته گذشته وزارت خارجه آلمان از تدارک اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه اغتشاشات خبر داده بود، صدراعظم آلمان اعلام کرد که او از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران حمایت می‌کند.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان در صفحه توییتری خود یک ویدئو منتشر و در آن بار دیگر مواضع ضد ایرانی و مداخله جویانه مقام‌های این کشور و دیگر کشورهای غربی را تکرار کرده است.

وی در بخشی از اظهارات خود در این فایل ویدئویی بار دیگر از اغتشاشگران حمایت کرد و گفت: «ما می‌خواهیم به تشدید فشار بر سپاه پاسداران انقلاب (اسلامی) و رهبری سیاسی (ایران) ادامه دهیم».

صدراعظم آلمان اغتشاشات را «مبارزه شجاعانه برای آزادی و عدالت بیشتر» توصیف کرد و مدعی «خشونت وحشیانه» در ایران شد و افزود: «تحریم‌ها یکی از راه‌های تشدید فشار بر رژیم است».

اولاف شولتز در حالی این اظهارات را مطرح کرده که مقام‌های آلمانی از آغاز اغتشاشات در حال بیان اظهارات مداخله جویانه و ضد ایرانی هستند.

شانزدهم آبان بود که سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که این کشور در حال کار بر روی اعمال بسته جدیدی از تحریم‌های علیه ایران است و «اتحادیه اروپا باید درباره اینکه سپاه پاسداران را تحریم می‌کند یا خیر تصمیم‌گیری کند».

صدراعظم آلمان روز پنجشنبه هفته گذشته با بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود و برنده انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی صحبت کرده بود و طبق گزارش رسانه‌های این رژیم، نتانیاهو در این تماس تلفنی ۳۰ دقیقه‌ای، علیه ایران لفاظی کرد (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول