اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

کاخ سفید: تلاش‌‌ تسلیحاتی کره شمالی به افزایش حضور نظامی آمریکا منجر خواهد شد

کاخ سفید اعلام کرد که رئیس ‌جمهور آمریکا در نشست با رئیس ‌جمهور چین هشدار خواهد داد که ادامه تلاش‌‌های تسلیحاتی کره شمالی به افزایش حضور نظامی آمریکا منجرخواهد شد.

کاخ سفید: تلاش‌‌ تسلیحاتی کره شمالی به افزایش حضور نظامی آمریکا منجر خواهد شد

به گزارش گروه  بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس ‌جمهور آمریکا در نشست آتی با «شی جین پینگ» رئیس ‌جمهور چین هشدار خواهد داد که ادامه تلاش‌های کره شمالی در توسعه تسلیحات منجر به افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه خواهد شد.

 به گزارش خبرگزاری «رویترز» ایالات متحده نگران است که کره شمالی قصد دارد آزمایش اتمی را از سربگیرد و معتقد است چین و روسیه اهرم فشاری برای متقاعد کردن این کشور به عدم انجام این کار دارند.

بایدن و شی قرار است اولین دیدار رو در روی خود در حاشیه اجلاس سران «گروه ۲۰ » را روز دوشنبه در جزیره «بالی» در اندونزی برگزار کنند.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت، بایدن به شی خواهد گفت که کره شمالی نه فقط برای ایالات متحده و  کره جنوبی و ژاپن، بلکه برای صلح و ثبات  کل منطقه تهدید است.

وی گفت: «اگر کره شمالی به این مسیر ادامه دهد، این به معنای افزایش حضور نظامی و امنیتی آمریکا در منطقه خواهد بود.»

این گزارش حاکیست، تحریم‌های بین‌المللی به رهبری ایالات متحده نتوانسته برنامه‌های تسلیحاتی رو به رشد کره شمالی را متوقف کند.

این در حالی است که به دنبال تازه‌ترین پرتاب موشکی کره شمالی، ارتش آمریکا اعلام کرد که این موشک پرانی‌ تهدید فوری علیه نیروهای این کشور و متحدان ایالات متحده محسوب نمی‌شود.

رسانه‌ها چهارشنبه گذشته  از شلیک مجدد یک موشک قدرتمند توسط کره شمالی به سمت شرق خبر دادند.  پس از شلیک دستکم یک موشک بالستیک از سوی کره شمالی به دریا، فرماندهی هند و اقیانوسیه ارتش ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده در حال رایزنی نزدیک با متحدان خود در مورد این پرتاب‌های موشکی کره شمالی است.

 

ارتش آمریکا اعلام کرده که پرتاب جدیدترین موشک بالستیک کره شمالی تهدید فوری برای نظامیان ایالات متحده یا متحدان این کشور ایجاد نمی‌کند.

کره شمالی بارها اعلام کرده که مخالف برگزاری رزمایش کشورهای غربی در منطقه است و به همین دلیل معمولا به این نوع رزمایش‌ها واکنش نشان می‌دهد. این کشور در روزهای گذشته به تمدید رزمایش مشترک هوایی کره جنوبی و آمریکا واکنش نشان داد. «پاک جونگ چون» دبیرکل کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی گفت: «گزارش شده که آمریکا و کره جنوبی رزمایش هوایی مشترک به اسم "طوفان هوشیار" را تمدید کرده است.»

این مقام کره شمالی در واکنش به تمدید برگزاری این رزمایش، آن را «انتخابی بسیار خطرناک و اشتباه» توصیف کرد.

در روزهای گذشته نیز بیش از ۱۸۰ فروند جنگنده کره شمالی در نمایش قدرت به کره جنوبی و  آمریکا نزدیک مرز کره جنوبی پرواز کردند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول