اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خشم رژیم صهیونیستی از رای مثبت اوکراین به یک قطعنامه فلسطینی

رای مثبت اوکراین به قطعنامه پیشنهادی فلسطین در سازمان ملل با موضوع دریافت نظر حقوقی دادگاه لاهه درباره «تبعات حقوقی اشغالگری اسرائیل» باعث خشم این رژیم شد.

خشم رژیم صهیونیستی از رای مثبت اوکراین به یک قطعنامه فلسطینی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین به حمایت کی‌ِیف از یک قطعنامه سازمان ملل با موضوع درخواست از دیوان دادگستری بین‌المللی برای مطرح کردن نظر خود درباره تبعات حقوقی اشغال اراضی فلسطین توسط این رژیم واکنش منفی نشان داد.

 «مایکل برودسکی»، سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین در توییتی نوشت: «حمایت اوکراین از قطعنامه سازمان ملل درباره اقدامات اسرائیل، انکار ارتباط یهود با کوه معبد و درخواست برای دریافت نظر مشورتی دیوان دادگستری بین‌المللی شدیدا ناامید کننده است.»

برودسکی ادعا کرد: «حمایت از ابتکار عمل‌های ضداسرائیلی در سازمان ملل کمکی به ایجاد اعتماد نمی‌کند.»

پیش‌نویس این قطعنامه پیشنهادی فلسطین برای استفساریه حقوقی و نظر مشورتی دیوان دادگستری بین‌المللی درباره تبعات اشغالگری رژیم صهیونیستی روز جمعه در رای‌گیری در کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل که مختص مسائل سیاسی و پایان استعمارگری است به تصویب رسید.

در این رای‌گیری 98 رای مثبت، 17 رای منفی و 52 رای ممتنع به این پیش‌نویس در ضمن مخالفت شدید رژیم صهیونیستی با آن ثبت شد. چند متحد این رژیم شامل آمریکا، کانادا، استرالیا، اتریش و آلمان علیه این قطعنامه رای دادند.

اوکراین و اسرائیل معمولا روابط نزدیکی داشته‌اند اما در جریان عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین روابط آنها با چالش مواجه شده است.

پایگاه نیو عرب نوشت: «اسرائیل از اوکراین کمک اطلاعاتی با هدف مقابله با پهپادهای ساخت ایران که توسط روسیه به کار برده شد، به عمل آورده اما به دلیل نقش نظامی فعال روسیه در کشور سوریه در همسایگی آن و حساسیت‌ها پیرامون وجود یک جامعه بزرگ از یهودیان روس، نسبت به گستره کمک‌هایش محتاط بوده است.»

رژیم صهیونیستی مایل به اعطای سامانه دفاع هوایی «گنبد آهنین» که با همکاری آمریکا تولید کرده به اوکراین نبوده است.

رای مثبت اوکراین به قطعنامه فلسطین در روز جمعه هچنین باعث خشم خاخام ارشد اوکراین شد.

خاخام «موشه ازمان» در نامه‌ای سرگشاده به «دمیترو کولبا»، وزیر امور خارجه اوکراین این اقدام را «یک اقدام غیردوستانه و حتی خنجری در پشت، دقیقا در زمانی که اوکراین نیازمند کمک نظامی و دیگر کمکهای اسرائیل است» خواند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول