اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

سیریک بارانداز ترانزیت خودرو می‌شود

استاندار هرمزگان در تشریح پروژه‌های پیشران استان، از تلاش برای تبدیل بندرسیریک به پایانه و بارانداز صادراتی خودرو خبرداد‌.

سیریک بارانداز ترانزیت خودرو می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جلسه فوق‌العاده شورای اداری استان هرمزگان شامگاه شنبه با حضور سردار حسین دهقان مشاور فرمانده معظم کل قوا در صنایع دفاعی و دبیر اجرایی ستاد توسعه سواحل مکران برگزار شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این جلسه با اشاره به مشکل آب در شرق استان و منطقه مکران  اظهارداشت: در استان هرمزگان ۲۶۰ میلیون مترمکعب رواناب داریم که بی‌هیچ استفاده‌ای وارد دریا می‌شود که می‌توان با احداث سدهای گابریک و سدیچ بخش عمده‌ای از این رواناب‌ها را کنترل و در خدمت کشاورزی و توسعه قرار داد.

طراحی 16 پروژه پیشران توسعه هرمزگان

وی افزود: برای توسعه استان ۱۶ پروژه پیشران در نظر گرفته شده است و روی مواد خام خروجی از استان شهرهایی تعریف کردیم؛ به عنوان مثال از سیلیسی که در استان داشتیم احداث شهر شیشه و از ترکیب زنجیره‌های شیمی و معدن احداث پارک کودهای فسفاته در دستور کار قرار گرفت.

استاندار هرمزگان تاکید‌کرد: یکی از ظرفیت‌های استان هرمزگان معادن آهک و نمک آن است بر  اساس این مزیت نیز احداث پارک شوینده‌ها را در دستورکار قرار دادیم و با شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده مواد شوینده رایزنی‌هایی داشته‌ایم و آن‌ها را نیز برای سرمایه‌گذاری پای کار آورده‌ایم.

احداث شهر نساجی با یک مجتمع پتروشیمی در هرمزگان

مهندس دوستی با اشاره به پروژه احداث شهر نساجی، عنوان‌کرد: این طرح از ترکیب زنجیره کشاورزی با زنجیره پتروشیمی تعریف شده  و مقدمات اولیه آن نیز انجام شده است که  برنامه داریم یک مجتمع پتروشیمی در شهر نساجی نیز احداث کنیم‌.

شهر لجستیکی در پس کرانه بندر شهید رجایی

وی شهر لجستیکی را از دیگر پروژه‌های پیشران استان برشمرد و گفت: این طرح در پس‌کرانه‌‌ی بنادر شهید رجایی و شهید باهنر با مساحتی بالغ بر یک هزار و ۱۶ هکتار در حال اجرا است و از ظرفیت آن برای افزایش تعاملات با کشورهای عضو اکو و تجارت بزرگ مقیاس با روسیه استفاده خواهیم کرد.

از بندرعباس تا چابهار نیروگاهی نداریم

دوستی تاکید‌ کرد: یکی از مسائلی که در سواحل مکران داریم این است که ما از بندرعباس تا چابهار هیچ نیروگاهی نداریم و همچنین در این نوار ساحلی اشتغال غالبا بر اساس رویه‌های ملوانی و ته لنجی تعریف شده است بر همین مبنا طی چند ماه گذشته تلاش کردیم رویه‌های ترانزیتی و صادراتی این منطقه را افزایش دهیم و در برنامه داریم که یک پایانه صادراتی در شهرستان سیریک احداث کنیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان‌کرد: در تلاش هستیم که بخش ترانزیت و صادرات خودرو را در بندرسیریک راه‌اندازی و فعال کنیم تا بخشی از ترانزیت خودرو که هم اکنون از طریق بندرلنگه انجام می‌شود به بندرسیریک منتقل شود و برای این مهم با توجه به اینکه بارانداز خودروی منطقه در امارات انجام می‌شود باید یک بارانداز خودرویی در سیریک ایجاد کنیم‌.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول