اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نمایندگان مجلس در تذکرات شفاهی چه گفتند؟ / از محکوم کردن دخالت فرانسه در امور ایران تا اشاره به دروغ‌گویی دشمنان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز طی تذکرات شفاهی خود به اشتغال، نامه جعلی منتسب به نمایندگان، موشک بالستیک هایپرسونیک، اظهارات الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان، مشکلات معلمان مهرآفرین و... اشاره کردند.

نمایندگان مجلس در تذکرات شفاهی چه گفتند؟ / از محکوم کردن دخالت فرانسه در امور ایران تا اشاره به دروغ‌گویی دشمنان

به گزارش خبرنگار سیایسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه 22 آبان طی تذکرات شفاهی خود به موضوعات اشتغال، نامه جعلی منتسب به نمایندگان، موشک بالستیک هایپرسونیک، اظهارات الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان، مشکلات معلمان مهرآفرین و... اشاره کردند.

* دخالت فرانسه در امور ایران محکوم است

حجت الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی نماینده مردم بروجن در مجلس در تذکر شفاهی خود اظهار کرد: رفتار زشت و گستاخانه فرانسه در مورد دخالت در امور کشور و همسویی با تخریب آن را محکوم می‌کنیم؛ فرانسه در جنگ تحمیلی نیز نسبت به ملت ایران جنایتهایی را مرتکب شد.

وی افزود: آنچه در بسیاری از استان‌ها با وجود برخورداری از نیروهای انسانی شایسته و انقلابی ظرف یک سال گذشته اتفاق افتاده است، ۱۸۰درجه با شعارهای دولت فاصله دارد.

نمانیده مردم بروجن در مجلس تاکید کرد: باید با قصوری که در بخش دارو رخ داد و مردم را با مشکل مواجه کرد، برخورد شود.

* انتصاب نامه جعلی به نمایندگان مجلس، عمق دروغ‌گویی دشمن را نمایان کرد

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس هم در تذکر شفاهی خود اظهار کرد: نامه جعلی پخش شده از طرف دشمنان منسوب مجلس عمق دروغ گویی دشمن را نمایان کرد؛ طی 45 روز گذشته حدود 40 هزار دروغ در رسانه های معاند مطرح شد و کشته سازی و اعدام سازی انجام دادند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستیابی به فناوری جدید موشکی در کشورمان این موفقیت را موجب افتخار در لبه تکنولوژی برشمرد و افزود: این مسئله نشانگر این است که ما فارغ از حاشیه سازی ها به دنبال پیشرفت هستیم.

وی تاکید کرد: در مقطع کنونی برخی نباید تصور کنند که می توانند بین مجلس و دولت حاشیه سازی کنند، مجلس به هیچ عنوان از وظایف نظارتی خود کوتاه نخواهد آمد و انتظار داریم دولت هرچه سریع تر مصوبات استانی را نیز اجرایی کند.

سلیمی با انتقاد از افزایش قیمت خودرو به موضوع گرانی سایر اقلام اشاره و عنوان کرد: مسئولان باید جدی تر در این حوزه حاضر شوند و همچنین انتظار داریم دولت در زمینه وام اشتغال نیز فعال تر نسبت به گذشته عمل کند.

همان‌گونه که روسای جمهور آمریکا آرزوی براندازی نظام جمهوری اسلامی را به گور بردند، این آرزو همراه با رئیس جمهور فرانسه به گور خواهد رفت.

وی ادامه داد: گرانی و تورم همچنان به مردم فشار می‌آورد و سفره‌های مردم خالی است؛ مجلس و دولت موظف می‌باشند که با همراهی یکدیگر این مشکل را حل کنند، این زخم را از بین ببریم تا موجب سوء استفاده دشمن نشود.

* تقویت ارزش پول ملی بسیار ضرورت دارد

 فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر امور خارجه گفت: در اظهارنظرهای خود دقت کنید تا مسائل به صورت دوگانه بیان نشود و نظرات جامع کشور به صورت کارشناسانه مطرح گردد.

وی در تذکری خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی گفت: موضوع تقویت ارزش پول ملی بسیار ضرورت دارد و با تمام توان باید در این زمینه تلاش کنیم تا ارزش آن تقویت شود و زندگی کارگران، کارمندان و حقوق بگیران بهبود یابد. 

* ابهامات بحث تجمع و اعتراض قانونی رفع شود

محمود عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر در مجلس در تذکر شفاهی خود گفت: دولت و مجلس باید ناظر بر اهم مسائل کشور باشند، امروز در کشور شاهد تحرکاتی هستیم که دشمن هم وقیحانه و حریصانه و ناشیانه می‌خواهد سوار بر این امواج شده و به زعم خود ماهی مقصود خود را بگیرد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما ما در پاسخ به این تحرکات بلافاصله موضع می‌گیریم که خط اغتشاش و تخریب و اعتراض منطقی و مسالمت آمیز باید پررنگ شود و اجازه سوء استفاده به دشمنان و بدخواهان داده نشود.

وی افزود: سوال این است واقعا این مسیر قانونی، طرح نقد و اعتراض منطقی کجاست و چه میزان هموار و فرصت‌محور است. تکلیف بحث تجمع و اعتراض قانونی در آیین‌نامه اجرایی مصوب 30/3/61 که توسط نخست‌وزیر وقت ابلاغ شده است دارای ضعف و ابهاماتی است که آن را از قابلیت اجرایی و انتفاع می‌اندازد. هیأت وزیران محترم دولت روحانی در سال 97 آیین‌نامه اجرایی جدیدی ابلاغ کرده است که متأسفانه رفع ابهام نکرده بلکه ابهامات را افزوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: بلافاصله بعد از یک ماه برای جبران آن مصوبه دیگری داده است که آن هم مشکل را حل نکرده است.

* ضرورت برخورد جدی با قصورکنندگان در زمینه کمبود دارو

حجت الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی نماینده مردم بروجن در مجلس در تذکر شفاهی خود اظهار کرد: یکی از شعارهای محوری رئیس جمهور که مورد استقبال نخبگان و جامعه قرار گرفت توجه به شایسته سالاری در انتصاب به معنای واقعی کلمه و به دور از مسائل قومی و لابی گری بود اما آنچه که در بسیاری از شهرستان ها علیرغم برخورداری از نیروهای شایسته و توانمند طی یکسال گذشته شاهد هستیم 180 درجه با شعارهای دولت فاصله دارد و به کارگیری افراد غیرمتخصص فریاد دلسوزان را بلند کرده اما گوش شنوایی وجود ندارد.

وی ادامه داد: معاون امور مجلس استان ها بارها قول داد که کاستی ها و بی توجهی را جبران کند و در این رابطه نباید از تعهد و الزام نمایندگان مجلس و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در عدم مداخله در انتصابات به عنوان فرصتی برای بی توجهی به سایر شهرستان های استان ها سوءاستفاده شود.

نماینده مردم بروجن در مجلس یازدهم در تذکری به دولت در مورد قیمت ها و مدیریت بازار از مغفول ماندن موضوع بیمه کارگران ساختمانی، خبرنگاران، هنرمندان و رانندگان انتقاد و خواستار توجه به این مهم شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول