اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات ده‌ها هزار نفری در اعتراض به فساد و فقر در کشور میزبان منافقین+فیلم

رسانه‌‌ها از تظاهرات ده‌ها هزار نفری شهروندان مخالف نخست وزیر آلبانی، کشور میزبان گروهک تروریستی منافقین خبر دادند.

تظاهرات ده‌ها هزار نفری در اعتراض به فساد و فقر در کشور میزبان منافقین+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای از تظاهرات ده‌ها هزار نفری شهروندان مخالف  نخست وزیر آلبانی، کشور میزبان گروهک تروریستی منافقین خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» این تظاهرات روز شنبه مقابل ساختمان نخست وزیری آلبانی در شهر «تیرانا» پایتخت این کشور رخ داد. ده‌ها هزار نفر در اعتراض به فساد دولت «ادی راما» نخست‌وزیر، افزایش فقر و شمار فزاینده‌ مردمی که کشور را ترک می‌کنند در این تظاهرات حضور داشتند و با پلیس درگیر شدند.

 

معترضان پس از حدود سه ساعت تظاهرات مسالمت آمیز، حصارهای نصب شده توسط پلیس اطراف ساختمان نخست وزیری را شکستند. در این درگیری پلیس یک معترض را دستگیر کرد.گفته می‌شود دو مخالف دولت ادی راما در درگیری با پلیس و حین بازداشت جان باختند.

 

«سالی بریشا» رهبر حزب دموکرات مخالف با ادی راما، با اشاره به افزایش تعداد آلبانیایی‌هایی که به انگلیس مهاجرت می‌کنند، گفت: «درست مانند ۳۲ سال پیش، جهان ما را به عنوان افراد سوار با قایق‌های کوچک مهاجرتی می‌بیند.»

این دور از اعتراضات در آلبانی به عنوان تلاشی از سوی بریشا در نمایش قدرت  قبل از انتخابات محلی در ماه مه ۲۰۲۳ تلقی می‌شود. بریشا قبلا به عنوان رئیس جمهور و هم نخست وزیر آلبانی خدمت کرده است.

 

آلبانی مدت‌هاست که شاهد درگیری‌های ضد دولتی است و ادی راما با اتهام‌هایی چون تخلف انتخاباتی و فساد مالی مواجه شده است. آلبانی در جنوب شرقی قاره اروپاست و جمعیت آن دو میلیون و هشتصد هزار نفر است. به دنبال رایزنی‌های مقام‌های دولت قبلی آمریکا از جمله «جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا با ادی راما تعدادی از عناصر گروهک منافقین بعد از خروج از عراق در این کشور اسکان داده شدند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول