اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی در سمنان 37 درصد افزایش یافت

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان سمنان گفت: ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی در استان سمنان نسبت به سال گذشته 37 درصد افزایش داشته است.

تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی در سمنان 37 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی حسین‌پور، سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان سمنان در دیدار با رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان، امنیت اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری را یکی از مهم‌ترین مباحث حوزه اقتصادی دانست و اظهار کرد: تأمین امنیت و احساس آرامش برای فعالان اقتصادی از وظایف مهم پلیس و سازمان امور مالیاتی است.

وی امضای تفاهم‌نامه همکاری به‌منظور مبارزه با پدیده شوم فرار مالیاتی را مهم‌ترین اصل در برقراری عدالت مالیاتی خواند و افزود: پلیس و سازمان امور مالیاتی در راستای اجرای قوانین و مقررات و تحقق عدالت مالیاتی یک هدف را دنبال می‌کنند.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان سمنان، مبارزه با فرار مالیاتی به‌منظور برقراری عدالت مالیاتی را مهم‌ترین اولویت این اداره کل عنوان کرد و گفت: سازمان امور مالیاتی در سال گذشته با اتصال دستگاه‌های کارتخوان به پرونده‌های مالیاتی، گام مهمی را در پیاده‌سازی قانون پایانه‌های فروشگاهی برداشته است.

حسین‌پور با اشاره به ماده 11 قانون پایانه‌های فروشگاهی عنوان کرد: بانک مرکزی موظف است تا با همکاری سازمان امور مالیاتی، نسبت به ساماندهی دستگاه‌های کارت‌خوان بانکی و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی اقدام کرده و با ایجاد تناظر بین آنها با مجوز فعالیت و شماره اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی، به هریک از پایانه‌های فروش، شناسه یکتا اختصاص دهد.

وی بیان کرد: بعد از انجام این کار، اتصال دستگاه‌های کارت‌خوان یا درگاه‌های پرداخت که تعلق آنها به مؤدی معینی توسط سازمان مالیاتی تأیید نشود، بر شبکه پرداخت بانکی کشور ممنوع است.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی در مهلت مقرر و قانونی گفت: ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی در استان سمنان نسبت به سال گذشته 37 درصد افزایش داشته است.

حسین‌پور به اثرات پرداخت مالیات در جامعه اشاره کرد و گفت: مالیات درآمدی پایدار و جایگزینی مطمئن برای درآمدهای نفتی است.

وی با اشاره به هوشمندسازی نظام مالیاتی خاطرنشان کرد: به دنبال ساماندهی و تکمیل بانک‌های اطلاعاتی هستیم تا بتوانیم با وصول مالیات عادلانه، عدالت اجتماعی را در جامعه تحقق بخشیم.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان سمنان ضمن ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه پلیس اقتصادی و سازمان امور مالیاتی، بر لزوم همکاری بین و اداره کل امور مالیاتی استان سمنان در راستای مبارزه با فرار مالیاتی تأکید کرد.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول