اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

امام جمعه بیرجند: دشمنان از آن سوی آب با ۱۷ هزار دروغ جوانان ما را گمراه می‌کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمنان از آن سوی آب با ۱۷ هزار دروغ جوان ما را گمراه می‌کنند ولی ما با حرف راست نتوانستیم برای این جوان روشنگری کنیم.

امام جمعه بیرجند: دشمنان از آن سوی آب با ۱۷ هزار دروغ جوانان ما را گمراه می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت الله سید «علیرضا عبادی» روز دوشنبه در دیدار «سعید جلیلی» نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با انتقاد از اینکه طرح جامعی در زمینه ریشه‌یابی اتفاقات اخیر ارایه نشده است اظهار داشت: دشمنان از آن سوی آب با ۱۷ هزار دروغ جوان ما را گمراه می‌کنند ولی ما با حرف راست نتوانستیم برای این جوان روشنگری کنیم.

وی با بیان اینکه کم‌کاری‌هایی وجود دارد گفت: تاکنون هیچ طرحی برای روشنگری صریح از منابع لازم ارایه نشده در صورتی که با ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، حوزه و سایر مراکز این کار شدنی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در این زمینه لازم است صدا و سیما هم طرحی ارایه دهد که بدانیم برای روشنگری چه کاری انجام داده است.

وی افزود: فاجعه‌های عمیق سر یک موضوع که خانم مهسا امینی از دنیا رفته، ایجاد شده در صورتی که این مساله اگر مورد تردید است باید از راه قانون و مراکز مربوطه مورد بررسی قرار گیرد نه اینکه فراخوان خیابانی صادر کنند.

آیت الله عبادی گفت: باید متوجه باشیم که جایگاه بررسی نحوه فوت خانم امینی در خیابان نیست بلکه اگر کسی به لحاظ حقوقی مدعی است باید اول ادعا را ثابت کند وگرنه متهم بوده و باید پاسخگو باشد.

وی بیان کرد: بیش از ۴۰ نفر از بهترین‌ افراد جامعه را به شهادت رساندند، اموال عمومی را تخریب کردند و به آرامش عمومی آسیب زدند که چرا این خانم از دنیا رفته است و هنوز کار کارشناسی برای هدایت افکار عمومی در این جهت وجود ندارد که بدانند چه کلاهی سرشان رفته است.

امام جمعه بیرجند افزود: اگر آنها می‌توانند افرادی را گمراه کنند پس در داخل هم می‌شود برنامه‌هایی را انجام داد تا این توطئه‌ها خنثی شود.

وی گفت: بسیاری از رسانه‌ها و روزنامه‌ها با این قضیه طوری برخورد کردند انگار بادی به پنجره‌ای خورد و رفت و موضوع را تمام شده دانستند گرچه روزنامه‌ها و تریبون‌های متعهد می‌دانند که این مساله تمام شدنی نیست.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه تا زمانی که دشمن هست باید در صحنه باشیم افزود: اینجاست که توقع وجود دارد تا کشف حقایق و روشنگری متناسب با آن برای شناساندن دشمن مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: مسائل اخیر کشور، موضوعات جدیدی نیست بلکه توطئه‌ای است از جانب استعمارگران برای هر کشور مستقلی تا بتوانند آن را از پای در بیاورند و در دشمنی کم نمی‌گذارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: از ۲۰۰ سال قبل که پای استعمارگران انسان‌خوار به کشورهای اسلامی باز شد طرح و برنامه همین است بنابراین هیچ قدرتی در هیچ کشوری را نمی پذیرند چون آنچه در سر دارند سلطه جهانی است.

وی عنوان کرد: برای جمهوری اسلامی به خاطر ویژگی‌های آن حساسیت بیشتری دارند اما منحصر به کشور ما نیست بلکه خوی آنهاست زیرا پیش از انقلاب هم در هر گوشه دنیا اگر کشوری می‌خواست کوچکترین استقلالی پیدا کند، تبلیغات راه می‌انداختند و برخی اشخاص نیز سریع تسلیم می‌شدند.

آیت الله عبادی گفت: حتی سوابق آنها در ایران هم با جریانی که سر مصدق آوردند موجود است لذا هیچ قدرت و نوکری را نمی‌پذیرند.

وی افزود: طرفداران زبون غرب باید حواسشان باشد که آنها حتی نوکر نمی‌پذیرند و حتی نوکر را خودشان باید انتخاب کنند، در هر جایی که سلطه پیدا کردند به هیچ جریانی اعتماد پیدا نمی‌کنند و قرآن هم این پیش‌بینی‌ها را داشته اما چون با قرآن فاصله داریم درک نمی‌کنیم.

امام جمعه بیرجند گفت: آنها همان گاو شیرده، حیوان سواری، سگ گزنده مثل رضاشاه، بن سلمان یا خود سلمان را می‌خواهند؛ ببینید با مَرسی چه کردند با اینکه از دوش ملت و خون مردم عزیز مصر بالا آمد نپذیرفتند چون خودشان باید نوکر خود را انتخاب کنند.

وی افزود: گذشته تاریخ هم این را می‌گوید وقتی در اندلس با همین توطئه‌ها، بی دین کردن مردم و اختلاف انداختن، بر مردم متمدن این کشور مسلط شدند اما بعد از تسلط اول به سراغ طرفداران خود رفتند و گفتند در یک نقطه جمع شوند به خیال اینکه می‌خواهند به آنها مدال بدهند اما دستور دادند که آنها را بسوزانند چون اعتمادی به این افراد نداشتند که به ملت خود خیانت کردند.

عبادی گفت: لذا آنچه پیش آمده موضوع تازه‌ای نیست قرآن و تاریخ هم گواه می‌دهد؛ دشمنان در ۴۰ و چند سال هر چند وقت وعده دادند جمهوری اسلامی ساقط می‌شود، همه گزینه‌ها را روی میز گذاشتند و کاری انجام ندادند که از دستشان ساخته نبوده است.

وی بیان کرد: آنچه مهم است علل و عوامل این قضایا بوده که باید به‌صورت علمی و تحقیقاتی انجام و به مردم اطلاع‌رسانی شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: غیر از لیدرهایی که اهل معامله هستند، عده‌ای گول خورده محسوب می‌شوند لذا مزدوران با مزد و مزدوران بی‌مزد از هم تفکیک شده هستند.

وی افزود: جنایت‌های آمریکا در طول تاریخ مشخص است و وحشی‌گری‌های آنها نیز به‌طور مستند وجود دارد که باید مورد مطالعه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه برای بشر آفتی بدتر از اندیشه غربی نیست گفت: اگر این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید بعد از فروپاشی شوروی تمام دنیا را می‌گرفتند چون مستبدترین انسان‌ها هستند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به گردن نوع بشر حق زیادی دارد اما خود ما نتوانسته‌ایم این حق را برای جمهوری اسلامی ادا کنیم و این نظام در ایران هم غریب است.

امام جمعه بیرجند گفت: گرچه طیف‌ها، جمعیت‌ها و اشخاص خاص و زبده هستند اما برای اینکه در سطح جامعه ایرانی در حالی نباشیم که دشمن به ما طمع کرده و به وسیله فرزندانمان، ما را تهدید کند باید طرح جامع تدوین کرد.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه باید در بسیاری از جاها همکاری بیشتری با مردم می‌شد و کم‌کاری شده اما باز هم مردم از مسئولان جلوتر هستند و با حرکت عمومی جلوی فتنه‌ها را می‌گیرند در صورتی که برخی طیف‌ها ابزار دشمن بوده و به وسیله آنها طمع می‌کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی نیز در این دیدار خطاب به نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: یکی از انگیزه‌های ما برای آمدن به بیرجند دیدن شما است.

سعید جلیلی افزود: هر مقطعی اقتضائات خاص خود را دارد که باید متناسب با آن وسع و توانمان را به‌کار گیریم و به وظیفه خود عمل کنیم.

وی اظهار داشت: امید است در حد بضاعت بتوانیم در جلسات و مباحثه‌ها شرکت و انجام وظیفه کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی امروز با استقبال استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استانی وارد بیرجند شد و با حضور در گلزار شهدای مرکز استان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

حضور در جمع دانشگاهیان، دانشجویان و شرکت در یادواره شهدای استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های خراسان جنوبی از دیگر برنامه‌های این سفر است.

پایان پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول