اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

آلمان: اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌کند

وزیر خارجه آلمان می‌گوید در نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا بسته تحریمی جدید این اتحادیه علیه ایران بررسی می‌شود.

آلمان: اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش‌زایی‌های کشورهای غربی و رویکرد تقابل‌جویانه با جمهوری اسلامی ایران، برلین بار دیگر از احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران خبر داد.

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان امروز (دوشنبه) پیش از ورود به نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: «بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال می‌شود که حلقه داخلی سپاه پاسداران [انقلاب اسلامی] را هدف می‌گیرد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بائربوک با حمایت از اغتشاشات و آشوب در ایران، اظهار داشت: «ما بسته تحریمی جدیدی وضع می‌کنیم تا به کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند مردم را سرکوب کرده و بکشند بدون آنکه مجازات شوند، پیام شفافی بفرستیم».

وی در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران، مدعی شد: «آنها نمی‌توانند. جهان و اروپا نظاره‌گر است. تحریم‌های جدید، به‌صورت خاص، حلقه داخلی قدرت در سپاه و ساختارهای تأمین مالی آنها را هدف قرار می‌دهد».

پیش از این نیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا کرده بود در آستانه افزایش تحریم‌ها علیه افراد و نهادهای مسئول در ارتباط با آنچه که وی خشونت علیه معترضان خوانده است، هستند.

با این حال «سایمون کاونی» وزیر خارجه ایرلند با اشاره به احتمال اقدام اتحادیه اروپا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین، گفت ولی فعلا باید منتظر مدارک اثبات‌کننده ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه باشیم. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول