اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

انتقاد وزیر راه از وضعیت همه مدل‌های حمل‌‌و‌نقل/ رستم‌قاسمی: مجوز 20 میلیارد دلار منابع برای حمل‌‌‌ونقل گرفته‌ام

وزیر راه و شهرسازی گفت: 20 میلیارد دلار مجوز در بخش حمل و نقل دریافت کرده‌ام که برای اجرا در همه مدل‌های حمل و نقلی نیازمند همکاری همه ارگان‌های کشور است.

انتقاد وزیر راه از وضعیت همه مدل‌های حمل‌‌و‌نقل/ رستم‌قاسمی: مجوز 20 میلیارد دلار منابع برای حمل‌‌‌ونقل گرفته‌ام

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ رستم قاسمی بعدازظهر امروز در مراسم پیش از افتتاح باند بهسازی شده 29 چپ مهرآباد اظهار داشت: در مدل‌های حمل و نقلی کشور اصلا شرایط خوبی نداریم، سرعت قطارهای باری 10 کیلومتر بر ساعت است، در بخش مسافری ریلی عمر واگن‌ها و لکوموتیو سال‌ها تمام شده است، در بخش جاده‌ای هم 400 هزار دستگاه کامیون داریم که 200 هزار دستگاه آن باید از رده خارج شود و سالی چند میلیارد دلار مازاد مصرف سوخت در این بخش داریم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت معیشتی کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی مناسب نیست، گفت: از مجلس می‌خواهیم در این باره همکاری کند تا مشکلات کارکنان صنعت رفع شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌ در فرودگاه‌های کشور کارهای بزرگی انجام شده است، اما وضع فرودگاه‌های ما اصلا خوب نیست، به بیش از 60 کشور سفر داشته‌ام، اما وقتی به فرودگاه امام خمینی (ره) برمی‌گردم، انگار از یک شهر وارد روستا می‌شوم.

قاسمی اضافه کرد: فرودگاه استانبول ترکیه برای 200 میلیون مسافر احداث شده است و یک شهر فرودگاهی است، اما من وقتی با یک مقام خارجی وارد فرودگاه امام می‌شوم، خجالت می‌کشم، فرودگاه امام و مهرآباد در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی گفت: میانگین سنی هواپیماهای ناوگان هوایی کشور زیاد است، ‌مجوزی دریافت کرده‌ام که اگر بگذارند عملیاتی و اجرا شود بخش حمل و نقل از اساس متحول خواهد شد.

قاسمی افزود: مذاکرات خرید هواپیما از خارج و ساخت لکوموتیو در داخل، در حال انجام است، 20 میلیارد دلار مجوز در بخش حمل و نقل گرفته‌ام اما عده‌ای نمی‌گذارند، برای اجرای آن همکاری همه بخش‌ها را می‌طلبم.

به گزارش فارس‌ امروز 23 آبان، با حضور وزیر راه و شهرسازی، باند 29 چپ فرودگاه بین المللی مهرآباد، به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور، که در مدت حدود یک سال بهسازی‌ شد‌، به بهره‌برداری رسید؛ این برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی است که باند فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به طور کامل بهسازی شده است، ارزش ریالی این پروژه 7500 میلیارد ریال است که در مدت 15 ماه به مرحله افتتاح رسید‌ از مشخصات این باند می توان به حریم (استریپ) و سامانه زهکشی نوین اشاره کرد.‌

عملیات انجام شده برای این پروژه بزرگ شامل بهسازی، نصب سیستم روشنایی باند، نصب تابلوهای راهنمای سطوح پروازی، نصب و راه اندازی چراغ های پاپی روی باند 29L/11R‌، خط کشی سطوح پروازی، وارسی پروازی سامانه ILS و سیستم زهکش و استریپ باند است.

رستم قاسمی امروز دستور آغاز عملیات احداث ترمینال ۱۰۰ هزار متر مربعی فرودگاه بین المللی مهرآباد با ظرفیت 20 میلیون مسافر در سال را صادر کرد ‌همچنین امروز عملیات احداث ساختمان پشتیبان مرکز کنترل فضای کشور‌ با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول