اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

چرا نیکا شاکرمی نماد دهه هشتادی‌ها نیست؟/ پاسخ مشرق به اظهارات اخیر عباس عبدی

عبدی و سایر دوستان او طی سال‌ها و ماه‌های اخیر تأکید زیادی بر معارضه دهه هشتادی‌های با نظام اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی داشته‌اند.

چرا نیکا شاکرمی نماد دهه هشتادی‌ها نیست؟/ پاسخ مشرق به اظهارات اخیر عباس عبدی

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، سایت خبری تحلیلی مشرق نوشت: عباس عبدی، از فعالان اصلاح‌طلب و از بانیان آشوب، اخیراً در یک نشست سیاسی پیرامون اغتشاشات اخیر گفته است:

"نواری از مقام‌های اطلاعاتی گوش می‌کردم که می‌گفت در این اعتراضات چیزهایی را مشاهده کردیم که در مخیله ما نمی‌گنجید. مشخص است وقتی تحقیق نکنید می‌گویید نیست اما چشم باز می‌کنید، می‌بینید که هست. این نسل با ارزش‌های قبلی بیگانه است. نسلی منفرد است. از طریق نهاد دین و سیاست اجتماعی نشده است و از طریق رسانه، اجتماعی شده است آن هم نه رسانه رسمی، زیرا رسانه رسمی هر زمان خواست بست و باز کرد. ۱۵ سال پیش مردم رسانه رسمی نگاه می‌کردند اما امروز مردم نگاه نمی‌کنند و این برای این است که بخشی از نظام ما به نگاه مردمش و سبک زندگی آن‌ها احترام‌ نمی‌گذارد."

*عبدی و سایر دوستان او طی سال‌ها و ماه‌های اخیر تأکید زیادی بر معارضه "دهه هشتادی‌های" با نظام اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی داشته‌اند.

تأکیدی تا آن حد که حتی آقایان می‌گویند این نسل جدید در هنگام وضع و تصویب قانون اساسی نیز حضور نداشته و اکنون محق است که آن قانون را نخواهد!

دقت شود که این قبیل سخنان ناصحیح صرفا به منظور "سربازگیری از بین دهه‌هشتادی‌ها" و هیمه سازی برای فتنه اقتصادی از میان جوانان و نوجوانان است.

جوانان و نوجوانانی که اگرچه طبیعتا در ساحت ابزار و زمانه با نسل‌های قبل از خود متفاوتند اما در عقلانیت و علقه دینی و میهنی هرگز چنین نیست و بسا که بیشتر از نسل‌های قبل از خود در این عرصه‌ها پیشتازی می‌کنند.

عباس عبدی نمی‌خواهد به این جوانان و خانواده‌های آنها بگوید که نسبت رفتارهای دینی جوانان امروز نسبت به قبل از انقلاب و حتی نسبت به ابتدای انقلاب بیشتر شده است.

او می‌خواهد مردم نبینند که نسل‌های جدید چگونه در میادین علم و امنیت و دین پیش می‌تازند و چگونه عمده شهدای امنیت در سال‌های اخیر از میان همین دهه هشتادی‌ها بودند.

صد البته و همانند تمام نسل‌های دیگر، در این نسل هم فریب خوردگانی وجود دارند که ممکن است حتی گاهی جان بر سر اشتباهات خود بگذارند و همانند نیکا شاکرمی در اغتشاش شرکت کنند و احیانا دست به رفتارهای انتحاری هم بزنند. اما آیا آن مرحومه نمایه تمام دهه هشتادی‌هاست؟!

دقت شود که درباره بیماری همیشگی "اکثریت شناسی متوهمانه اصلاح‌طلبان" سخن می‌گوییم.

همان بیماری که در فتنه سال ۸۸، در آبان ۹۸ و در اغتشاش اخیر نیز مدعای اکثریت بودگی داشت اما در نهایت به یک تعداد جمعیت محدود و متخلخل رسید که بخشی از آنرا هم اراذل و اوباش تشکیل می‌دادند.

آقای عبدی باید بداند که نسل جدید نه با آن چند دختری که در ایستگاه‌های مترو روسری برمی‌دارند تعریف می‌شود، نه با چند کلیپ رقص اینستاگرامی و نه با چند پسر نوجوان که در اغتشاشات سنگ به دست گرفتند یا به روحانیت حمله کردند.

عبدی و آن مقام امنیتی ادعا شده در سخنان عبدی اگر چشمانشان را خوب‌تر باز کنند؛ نیک می‌بینند که عمده معرفی و بسط یافتن گفتمان شهید حاج‌قاسم سلیمانی بر دوش دهه هشتادی‌ها بود.

همانطور که بسیاری از همین دهه هشتادی‌ها در جبهه حفظ امنیت ایران به شهادت رسیدند و همین‌ها هستند که به آن اقلیت به شدت معدود خیابان‌ها نپیوستند و هنوز هم بصورت یک اکثریت محرز؛ حجابشان را در کنار سایر قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران رعایت می‌کنند.

و این یعنی پیروزی غیر قابل انکار گفتمان رسمی ولایت فقیه و غلبه سیاست‌های فرهنگی نظام اسلامی در جامعه‌پذیری سیاسی.

پیش از این، هادی خانیکی، از دیگر فعالان اصلاح‌طلب نیز طی اظهاراتی بدون اشاره به عقلانیت نسلی از متفاوت بودن اعتراضی جوانان امروز سخن گفته بود!

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول