اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

تاکید پاشینیان بر موافقت با طرح روسیه در زمینه روابط با باکو

نخست وزیر ارمنستان به دیپلمات ارشد روس گفت که ایروان از پیشنهادهای روسیه در مورد عادی سازی روابط ارمنستان و جمهوری آذربایجان حمایت می‌کند.

تاکید پاشینیان بر موافقت با طرح روسیه در زمینه روابط با باکو

به گزارش  گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر ارمنستان روز دوشنبه با «ایگور خووایف» نماینده روسیه در گروه سازمان امنیت و همکاری اروپا و نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه در تسهیل عادی سازی روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در شهر «ایروان» دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری «آرکا»،«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در دیدار با خووایف  بار دیگر تاکید کرد که ارمنستان از پیشنهادهای ارائه شده توسط روسیه در زمینه مذاکره با باکو حمایت می‌کند.

وی گفت که پیشنهادات روسیه می‌تواند مبنایی برای مذاکرات بیشتر در مورد عادی سازی روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان باشد. پاشینیان و خووایف در مورد نتایج نشست سران ارمنستان، روسیه و جمهوری آذربایجان در شهر «سوچی» و مسائل مربوط به قره باغ گفت‌وگو کردند.

 

بر اساس بیانیه‌ اجلاس شهر سوچی، «ولادیمیر پوتین» و «الهام علی اف» روسای جمهور روسیه و ارمنستان و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان بر تعهد خود در رعایت دقیق همه توافقات قبلی در راستای عادی سازی همه جانبه روابط باکو و ارمنستان، تضمین صلح، ثبات، امنیت و توسعه اقتصادی پایدار در قفقاز جنوبی تاکید کردند.

 نخست وزیر ارمنستان روز شنبه نیز در مصاحبه‌‌ای اظهار داشته بود که امیدوار است باکو به طور سازنده در گفت‌وگو‌ها حاضر شده و به پیشنهادات ارمنستان پاسخ دهد. پاشینیان اظهار داشت، پیشنهاد روسیه این است که موضوع  قره باغ برای مدتی به تعویق بیافتد.

پاشینیان گفت: «ارمنستان تمام تلاش خود را برای امضای معاهده صلح با جمهوری آذربایجان قبل از پایان سال میلادی انجام خواهد داد.»

در تحولی دیگر، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای حافظ صلح روسیه مستقر در قره باغ کوهستانی از نقض آتش بس توسط نیروهای جمهوری آذربایجان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «آرکا» به نقل از بولتن وزارت دفاع روسیه، نیروهای جمهوری آذربایجان روز شنبه  با استفاده از سلاح‌های سبک از پست خود به سویساکنان محلی ارمنستان در نقاط مرزی شلیک کردند.

این دو کشور همسایه با وجود تلاش‌های صورت گرفته در عرصه دیپلماتیک، هنوز در مرزها باهم درگیری دارند(جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول