اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس 24 مقام ایرانی را تحریم کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه طی بیانیه‌ای از تحریم 24 مقام ایرانی خبر داد که وزیر ارتباطات و رئیس پلیس سایبری ایران از جمله مقام‌هایی هستند که در لیست تحریم‌های انگلیس قرار دارند.

انگلیس 24 مقام ایرانی را تحریم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انگلیس روز دوشنبه 24 فرد و مقام ایرانی را با ادعایی مداخله جویانه در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه خود عنوان کرد: «تحریم‌ها که با هماهنگی شرکای بین‌المللی بوده، شامل "عیسی زارع پور" وزیر ارتباطات ایران و "وحید محمد ناصر مجید" رئیس پلیس سایبری ایران و تعداد دیگری از مقام‌های امنیتی و سیاسی است».

اقدامات ضد ایرانی انگلیس طی روزهای اخیر تشدید یافته است. «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه اعلام کرد که وی کاردار ایران در لندن را فراخوانده است.

وی گفت که این اقدام در پی تهدیدات جدی علیه روزنامه نگارانی که در انگلیس زندگی می‌کنند انجام شده است. 

 پس از آغاز اغتشاشات اخیر در ایران  علاوه بر آمریکا، مقامات تعدادی از کشورهای اروپایی و انگلیس ضمن اظهارات مداخله جویانه، از اغتشاشگران حمایت کرده و بر آتش اغتشاشات دمیدند. این کشورها به این روند غیرسازنده بسنده نکرده و تحریم‌هایی را نیز علیه تعدادی از مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کردند. تحریم‌هایی که واکنش جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت و ایران نیز اقدام به تحریم تعدادی از اشخاص و نهادهای اروپایی و انگلیسی کرد.

امروز نیز اتحادیه اروپا با اتهاماتی مداخله جویانه 29 فرد و 3 نهاد ایرانی را تحریم کرد. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما در کنار مردم ایران می‌ایستیم و از حق آنها برای تظاهرات مسالمت آمیز و صدا زدن خواسته‌ها و دیدگاه‌هایشان به صورت آزادانه حمایت می‌کنیم».

از جمله کسانی که در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند «احمد وحیدی» وزیر کشور ایران است.

پیش از این نیز «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان امروز (دوشنبه) پیش از ورود به نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفته بود: «بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال می‌شود که حلقه داخلی سپاه پاسداران [انقلاب اسلامی] را هدف می‌گیرد».

بائربوک با حمایت از اغتشاشات و آشوب در ایران، اظهار داشت: «ما بسته تحریمی جدیدی وضع می‌کنیم تا به کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند مردم را سرکوب کرده و بکشند بدون آنکه مجازات شوند، پیام شفافی بفرستیم».

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول