اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

حضور 350 فعال اقتصادی روسیه در تهران برای رایزنی تجاری

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت فدراسیون روسیه در همایش تجاری ایران و روسیه گفت: در چارچوب این نشست‌ها که با حضور کارآفرینان ایرانی و فعالان اقتصادی برگزار شده است، بیش از 350 نماینده از استان‌های روسیه حضور دارند.

حضور 350 فعال اقتصادی روسیه در تهران برای رایزنی تجاری

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سرگئی کاترین امروز در همایش تجاری ایران و روسیه که با حضور رؤسای اتاق‌های مشترک بازرگانی دو کشور برگزار شد، اظهار داشت: ارتباط بین ایران و روسیه بی‌نظیر و خاص است، اما جلسه امروز برگ تازه‌ای از این ارتباطات تجاری را فراهم می‌سازد.

وی اظهار داشت:‌ در چارچوب این نشست‌ها که با حضور کارآفرینان ایرانی و فعالان اقتصادی برگزار شده است، بیش از 350 نماینده از استان‌های روسیه حضور دارند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت فدراسیون روسیه بیان داشت:‌ بنابراین برای تبادل هیأت‌های تجاری آماده هستیم و توسعه ارتباطات استانی برای اتاق‌های بازرگانی روسیه اولویت است.

کاترین اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف و چشم‌اندازهای همکاری تصمیم‌هایی توسط اتاق بازرگانی روسیه اخذ شده است و اعتراف می‌کنیم، چندین بار برای تحقق این اهداف جلسه تشکیل شده است و این نشان‌دهنده اهتمام دو اتاق بازرگانی برای توسعه روابط تجاری ایران و روسیه است.

وی اظهار داشت:‌ همکاری‌های دوجانبه برای توسعه کسب و کارها بسیار مؤثر است، لذا شوراها و تشکل‌های اقتصادی ما در انتظار برقراری تجارت آزاد هستند و بی‌تردید همه این پتانسیل‌ها حاصل تلاش همه‌گیر فعالان اقتصادی است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت فدراسیون روسیه بیان داشت:‌ چشم‌انداز ما رسیدن به روابط تجاری 40 میلیارد دلاری بین ایران و روسیه است و برای این منظور لازم است تا از طریق توسعه تجارت در بخش‌های مختلف کشاورزی، محصولات کشاورزی، فناوری، هایتک و غیره اقدام شود.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی جدیدی در روسیه حاکم است گفت:‌ بازار روسیه برای کشورهای دوست باز است و به واسطه خروج برخی کشورهای غربی شرکت‌های ایرانی می‌توانند جایگزین مناسبی باشند.

کاترین اظهار داشت:‌ وزارت تجارت روسیه حمایت لازم را از تجار ایرانی خواهد کرد و باید بدانیم که هیچ وقت ارتباط آنلاین جایگزین ارتباط رو در رو نمی‌شود و برای بهبود شرایط دعوت می‌کنیم تا در مرکز نمایشگاه اکسپو فعالان اقتصادی محصولات خود را ارائه دهند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت فدراسیون روسیه بیان داشت: با توجه به توسعه روابط تجاری لازم است برای رفع مشکلات از حکمیت بین‌المللی استفاده شود.

کاترین گفت: کارآفرینان روسی با دو موضوع مواجه هستند، یکی بحث لجستیک و دیگری تبادل ارز ملی با طرف‌های تجاری است. در جلسه این موضوع مطرح شد و نتایج مثبتی حاصل شده و امیدواریم نتایج آن برای تراکنش‌های مؤثر مالی فراهم شود.

وی با اشاره به موضوع عدم توسعه کریدور شمال و جنوب اظهار داشت:‌ توسعه و تکمیل این کریدور باید با سرعت بیشتری انجام شود، زیرا توسعه این بخش توسعه بسیار بزرگی را برای بندر کاسپین فراهم می‌کند، اما این مهم نیازمند فراهم ساختن زیرساخت‌ها است.

بنابراین گزارش در ادامه این همایش، الکسی ددوف، سفیر فدراسیون روسیه در ایران، به دیدارهای دوجانبه بین رؤسای جمهور دو کشور در طول ماه‌های  گذشته اشاره کرد و گفت: مسئولان دو کشور  ایران و روسیه با یکدیگر ملاقات‌هایی داشته‌اند و راه‌های توسعه مناسبات را طراحی کرده اند.

وی افزود : تا پایان امسال حضور هیأت‌های بلند پایه روسی در حوزه‌های مختلف در ایران می‌تواند زمینه‌ساز روابط دوجانبه و چندجانبه باشد و دسترسی به اهداف تجاری را ممکن سازد.

الکسی ددوف بیان داشت: اعزام هیأت‌ها و تبادلات کالایی که ۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود نیز از همین مسیر ارتقا خواهد یافت.

سفیر فدراسیون روسیه در ایران افزود: سطح روابط تجاری بین ایران و روسیه تا این اندازه نخواهد ماند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول