اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مشاغل خانگی توسط سپاه خراسان‌شمالی/ تشکیل قرارگاه آبرسانی در سپاه استان

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: تاکنون مبلغ ۴۰ میلیارد تومان توسط سپاه در حوزه اشتغال خانگی به مردم و بسیجیان اختصاص داده شده است.

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مشاغل خانگی توسط سپاه خراسان‌شمالی/ تشکیل قرارگاه آبرسانی در سپاه استان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سردار اسماعیل فرجی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی صبح امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته بسیج در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه در سال جاری شعار محوری این هفته «بسیج‌ خدمتگذار ملت ایران» نامگذاری شده است، اظهار کرد: تعداد کل برنامه های هفته بسیج یک هزار و ۷۶ عنوان برنامه در سه هزار و ۸۰۰ رده در سطح خراسان شمالی اجرایی می شود که ۵۸ برنامه محوری هستند.

وی با اشاره به برنامه های محوری هفته بسیج در خراسان شمالی گفت: در این هفته ۶۰۰ گروه جهادی در قالب  قرارگاه سازندگی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی آماده اعزام به مناطق مختلف استان هستند و در هر پایگاه بسیج حداقل یک فعالیت جهادی در طول هفته اجرا می شود.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با بیان اینکه در طول هفته بسیج در حوزه پروژه های محرومیت زدایی در استان ۵۰ واحد مسکونی به بهره برداری می رسد، افزود: طبق تفاهم نامه کمیته امداد خراسان شمالی و سپاه استان احداث ۸۰۰ منزل مسکونی برای خانواده های نیازمند توافق شده که تاکنون عملیات اجرایی ۲۰۰ واحد با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

سردار فرجی خاطرنشان کرد: در حوزه آبرسانی به مناطق محروم قرارگاه امام حسن (ع) در سپاه پاسداران شکل گرفته است که تاکنون ۴۰ کیلومتر کانال انتقال آب، حفاری و لوله گذاری، ۱۲ کیلومتر شبکه داخلی در روستاها، ایستگاه پمپاژ چهار مجتمع آبرسانی شامل دو ایستگاه در راز و جرگلان، یکی ایستگاه مشترک در بجنورد و مانه و سملقان و یک ایستگاه در شیروان، اجرای ۹ منبع بتنی آب در مرحله اجرا قرار گرفته است.

فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی از خرید ۲۵ دستگاه جوجه کشی و ایجاد اشتغال برای بسیجیان خبر داد و افزود: تاکنون مبلغ ۴۰ میلیارد تومان در حوزه اشتغال خانگی به مردم و بسیجیان اختصاص داده شده است.

سردار فرجی همچین برگزاری رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در پنجم آذرماه سال جاری با حضور یک هزار و ۵۰۰ نفر، احداث ۱۲ باب گلخانه و استخر ذخیره آب برای کشاورزی، برگزاری جلسه برای محل مشکلات در ۱۶۸ پایگاه با هدف تحول محلات اسلامی را بخشی از برنامه های هفته بسیج در استان خواند.

وی به برگزاری رویداد ملی تولید محتوای بسیج در خراسان شمالی در این ایام اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر این محفل انس با قرآن، جشنواره های بومی و محلی، آیین عطر افشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با تمام جمعه مرکز استان و سایر شهرستان ها از دیگر برنامه های این هفته در استان است.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول