اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای حمله پهپادی به نفتکش متعلق به میلیاردر صهیونیست نزدیک عمان

خبرگزاری «آسوشیتد پرس» به نقل از یک مقام ادعا کرد نفتکش مرتبط با یک میلیاردر صهیونیست با یک پهپاد حامل بمب در سواحل عمان هدف حمله قرار گرفت.

ادعای حمله پهپادی به نفتکش متعلق به میلیاردر صهیونیست نزدیک عمان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری «آسوشیتد پرس» چهارشنبه (۱۶ نوامبر، ۲۵ آبان) به نقل از یک مقام ادعا کرد نفتکش مرتبط با یک میلیاردر اسرائیلی با یک پهپاد حامل بمب در سواحل عمان هدف حمله قرار گرفت. 

طبق این گزارش، این مقام دفاعی ناشناس مستقر در غرب آسیا گفت این حمله سه‌شنبه در سواحل عمان رخ داد. «عملیات تجارت دریایی بریتانیا» سازمان نظامی انگلیسی در منطقه که بر رفت و آمد کشتی‌ها نظارت می‌کند به آسوشیتد پرس گفت: از این حادثه آگاه و در حال بررسی آن هستیم. 

مقام مذکور، نفتکش مورد حمله را «Pacific Zircon» با پرچم لیبریا شناسایی کرد. این نفتکش تحت مدیریت «کشتیرانی اقیانوس آرام شرقی» Eastern Pacific Shipping شرکت مستقر در سنگاپور متعلق به عیدان عوفر میلیاردر صهیونیست، فعالیت می‌کند. 

به نوشته آسوشیتد پرس، این شرکت و همچنین سفارت رژیم صهیونیستی در ابوظبی به درخواست واکنش درباره حمله مذکور پاسخ ندادند. 

به گزارش عرب نیوز، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در واکنش به این خبر اعلام کرد، از وقوع حادثه در خلیج عمان در ارتباط با یک کشتی تجاری آگاه شده است. 

شرکت مالک نفتکش «پاسیفیک زیرکن» در خبری تکمیلی ادعا کرد این نفتکش در سواحل عمان مورد اصابت پرتابه قرار گرفته و بخش انتهایی آن بر اثر انفجار آسیب دیده اما خدمه آسیبی ندیده‌اند و هیچ آلودگی نفتی در آب وجود ندارد. 

طبق اعلام MarineTraffic سایت ردیابی کشتی‌ها، این نفتکش که گفته می‌شود حامل گازوئیل بوده، آخرین بار صبح دوشنبه در سواحل لیوا عمان دیده شد، عصر دوشنبه صحار عمان را به مقصد بندر بوئنوس آیرس آرژانتین ترک کرد. به گزارش بلومبرگ، نفتکش مذکور آخرین بار سه‌شنبه موقعیت خود را نزدیک خلیج عمان اعلام کرد. 

پایان پیام/ ت 31

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول