اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

فرمانده سپاه هرمزگان: بسیج سینه ستبر ملت ایران در برابر دشمنان است/ آحاد ملت ایران بسیجی هستند

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: بسیج شجره طیبه‌ای است که همواره مورد عنایت الهی و مردم بوده و تبلور با مردم بودن است و هر کسی که دلش برای میهن، ارزش‌ها و انقلاب بتپد، بسیجی است چه سازماندهی شده باشد و چه در دل خویش باور و اعتقاد به آن داشته باشد، بسیجی است.

فرمانده سپاه هرمزگان: بسیج سینه ستبر ملت ایران در برابر دشمنان است/ آحاد ملت ایران بسیجی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان ظهر امروز در یک نشست خبری به مناسبت آغاز هفته بسیج با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و 1500 شهید استان هرمزگان و شهید حاج قاسم سلیمانی و همه شهدای امنیت، اظهار کرد: یاد و خاطره شهید مجتبی امیری دوماری شهید بسیجی مدافع امنیت از استان هرمزگان را نیز گرامی می‌داریم که برای امنیت در جزیره قشم، آسمانی شد.

وی از همراهی و همکاری رسانه‌های هرمزگان در تمامی عرصه‌ها بخصوص در تعامل با سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان تقدیر و تشکر کرد و عنوان داشت: خبرنگاران قشر گمنام، زحمتکش و پرتلاش در جامعه ما هستند که اجر کار عظیم شما را خدا خواهد داد.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان از بسیج به عنوان یادگار امام راحل یاد کرد و افزود: بسیج شجره طیبه‌ای است که همواره مورد عنایت الهی و مردم بوده و تبلور با مردم بودن است و هر کسی که دلش برای میهن، ارزش‌ها و انقلاب بتپد، بسیجی است چه سازماندهی شده باشد و چه در دل خویش باور و اعتقاد به آن داشته باشد، بسیجی است.

 

بسیج 43 سال سند عزت این ملت بوده است

سردار سالاری به در پیش بودن چهل و سومین سال تولد بسیج اشاره و گفت: بسیج در ابتدای انقلاب در نظم بخشی به کشور، در 8 سال دفاع مقدس نقشی پررنگ و جانانه ایفا کرد و بسیج مقابل آنانی که آمده بودند تا 72 ساعته ایران را تصرف کنند، بسیج سینه سپر کرد و به دانشگاهی انسان ساز بدل شد که سند گویای حقانیت ملت ایران شد.

وی حفظ اقتدار و تمامیت ارضی کشورمان را محصول مقاومت مردم در قالب بسیج عمومی کشور در دوران جنگ تحمیلی دانست و اظهار داشت: خانواده‌های شهدای یک شهید و دو شهید و سه شهید و چهارشهید و حتی خانواده‌هایی با شهدای بیشتر به مانند خانواده شهیده فاطمه نیک با 9 شهید عمدتا بسیجی نشانه باورمندی مردم ما به ارزش‌ها است.

 

خدمت صادقانه بخشی از هویت بسیج است

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، خدمت صادقانه را بخشی از هویت بسیج عنوان و بیان کرد: همین رویه در سال‌های بعد از دفاع مقدس نیز ادامه یافت و بسیج به مجموعه‌ای تخصصی خدمتگزار در جامعه تبدیل شد و ما امروز 22 قشر تخصصی را در بسیج ساماندهی کرده‌ایم و بسیج صرفا یک کار عملیاتی و دفاعی صرف نیست و مدل خدمت بسیج به تناسب شرایط تغییر کرده است.

سردار اباذر سالاری به نقش بسیج در عرصه سازندگی، علمی و هنری و فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: تشکیل بسیج هنرمندان، تولید کارهای فاخر فرهنگی و هنری و جشنواره‌های سرود و تئاتر و شعر و ... از دستاوردهای بسیج هنرمندان است. بسیج اساتید ما امروز به عنوان موتور محرکه مسائل علمی کشور در حال خدمت رسانی به نظام و انقلاب است و تولید دانش مورد نیاز جامعه ما توسط بسیج راهبری می‌شود.

 

سازماندهی 1200 گروه جهادی در هرمزگان

وی در تشریح اقدامات بسیج دانشجویی، فرهیختگی و پویایی را از ویژگی‌های آن و مطالبه گر از مسؤولان در امور مختلف عنوان کرد و گفت: بسیج سازندگی ما در عرصه‌های محرومیت زدایی نقش ویژه‌ای ایفا کرده و بیش از 1200 گروه جهادی در استان سازماندهی شده اند و اینها عناصری فرهیخته و بزرگواری هستند که در مناطق محروم، بی ادعا به خدمت به مردم می‌پردازند.

اجرای 735 عنوان برنامه در هفته بسیج از دیگر اظهارات فرمانده سپاه هرمزگان در این نشست خبری بود.

اعلام روزشمار هفته بسیج 

سردار سالاری ادامه داد: امسال هفته بسیج با شکوه ویژه‌تری برگزار خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های منسجم‌تری را با توجه به روزشمار اعلام شده برگزار کنیم.

به گفته فرمانده سپاه هرمزگان، روز شمار هفته بسیج شامل 29 آبان بسیج مظهر سازندگی و پیشرفت، 30 آبان بسیج مظهر مسجد محوری و جامعه، 1 آذر بسیج مظهر نو آوری و جهاد علمی، 2 آذر بسیج مظهر مردم سالاری و ایران قوی، 3 آذر بسیج مظهر جهاد و شهادت، 4 آذر  بسیج مظهر ایمان و تربیت اسلامی و 5 آذر بسیج مظهر مقاومت و اقتدار ملی عنوان شده است.

حضور بسیج در راهسازی‌هایی که پیمانکاران حضور پیدا نمی‌کنند

وی در بخش دیگری از اظهارات خود اضافه کرد: بخشی از پروژه های متوسط در حوزه راهسازی در مناطق دور افتاده این استان که هیچ پیمانکاری حضور پیدا نمی کند، بچه های بسیجی ما حضور دارند و در عرصه های توسعه کشاورزی و سیل بندها، اقدامات بسیار موثری توسط بسیج شکل گرفته است. بسیج ورزشکار ما به عنوان یک نماد قهرمان پرور حضور پررنگی را دارد و مدال های مختلفی را در سطوح بین المللی کسب کرده است و باعث افتخار بسیج است که همه اقشار آن در خدمت مردم هستند.

سردار سالاری عمده فعالیت های بسیج را فی سبیل الله و با هدف خدمت به قشر محروم دانست و گفت: باعث افتخار ما است که اگر گره ای ایجاد شود نفر اول گره گشایی بسیج است. حضور فعالانه بسیجیان در زلزله سایه خوش با ظرفیت حداقل حضور روزانه 500 الی 1500 نفر در آواربرداری از منازل سایه خوش و همچنین حضور در زلزله فین، سیل میناب و جاسک و حتی خارج از استان در سیل خوزستان، اقداامات ارزشمندی را از مجموعه بسیج شاهد بودیم.

اقدامات بسیج در دوران کرونا

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با بیان این که در سایر اقشار نیز حرکت‌های خوبی دنبال می شود و بسیج جامعه زنان ما به عنوان یک قشر اثرگذار و موثر که نیمی از جامعه بسیج را به خودش اختصاص داده است، نقش آفرین هستند و برای تشکیل نسل ارزشمندی برای این انقلاب و در همه میدان ها حضور پررنگی داشته اند، گفت: بسیج در دوران کرونا با راه اندازی کارگاههای تولید ماسک و البسه مورد نیاز بیمارستانی، حتی واکسیناسیون ، با راه اندازی بیش از 15 مرکز واکسیناسیون در استان بدون هیچ چشمداشتی به مردم خدمتگذاری می کردند.

وی همچنین گفت: امروز بسیج میدان دار عرصه های سخت کشور بوده و شاه کلید کشور است، هر جا که لازم باشد، در عرصه های سخت و جاهای طاقت فرسا بسیج حضور پیدا می کند و خدمتگذاری می کند. در اتفاقات اخیر، بسیجی ها آمدند که آرامش را به جامعه برگردانند و عده ای از کشورهای اروپایی و غربی و عربی برای اینکه نگذارند انقلاب ما روی آرامش را ببیند، اقدامات خبیثانه ای را رقم زده اند. عده‌ای نمی خواهند امنیت و آرامش برقرار شود اما بسیج تا پای جانش ایستاده است که تعرضی به خواهران و مادران ما اتفاق نیفتد.

تا پای جان پای کار آرامش کشور هستیم

فرمانده سپاه هرمزگان تأکید کرد: از آنجایی که منافع ملی مورد هجمه دشمن واقع شده و عده‌ای نیز از این ناامنی‌ها در کشور به دنبال منافع شخصی خود هستند، وظیفه داریم برای امنیت و آرامش کشور، تا پای جان پای کار باشیم. ما امیدواریم به این دولت خدمتگذار بتواند مشکلات مردم را رفع کند و با انسجام و وحدت بتوانیم مشت آهنینی باشیم در مقابل دشمنان این نظام.

وی در پایان گفت: استکبار از ملت ایران تودهنی خورده است و حوادثی نظیر شاهچراغ برای انتقام از مردم بوده است چرا که مردم با نقشه های شوم آنها همراهی نکرده اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول