اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

برف و باران در اغلب نقاط کشور‌/ ‌افزایش دما در 2 استان‌

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنج‌شنبه وزش باد جنوبی در استان‌های اردبیل و گیلان خواهیم داشت که با افزایش نسبی دما همراه است و تا پنج روز آینده ماندگار خواهد بود.

برف و باران در اغلب نقاط کشور‌/ ‌افزایش دما در 2 استان‌

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: سامانه بارشی که امروز وارد کشور شده است، در غرب، شمال‌غرب، جنوب‌غرب و برخی مناطق مرکز کشور فعال است. این سامانه امشب در دامنه جنوبی البرز در استان‌‌های تهران، قزوین و البرز سبب بارش باران و وزش باد شدید موقت همچنین بارش برف در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز شدت بارش‌ها در غرب اصفهان، شمال چهار محال و بختیاری و شرق لرستان است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز پنج‌شنبه علاوه بر مناطق ذکر شده، در شمال فارس،‌ مرکز کشور و بوشهر نیز بارندگی خواهیم داشت و شدت بارش‌ها در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری و همچنین شرق لرستان، شمال و شرق خوزستان و غرب اصفهان خواهد بود و کماکان بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنج‌شنبه وزش باد جنوبی در استان‌های اردبیل و گیلان خواهیم داشت که با افزایش نسبی دما همراه است و تا پنج روز آینده ماندگار خواهد بود.

وی گفت: روز جمعه 27 آبان در غرب کشور، دامنه جنوبی البرز غربی و مرکزی به تدریج آسمان آفتابی می‌شود اما کاهش نسبی دما گاهی وزش باد شدید خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: روز جمعه در استان‌های بوشهر، فارس، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، شرق سمنان، شمال کرمان و شرق خوزستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت همچنین در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت و اواخر وقت جمعه این سامانه از کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داد: شنبه و یکشنبه هفته آینده جوی آرام در اغلب نقاط کشور خواهیم داشت.

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری تا ابری در برخی ساعات بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 18 و 8 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده همدان با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 32 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول