اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار روسیه نسبت به فعالیت تروریست‌های داعش در افغانستان

روسیه نسبت به فعالیت گروه تروریستی داعش در بخش‌هایی از افغانستان به ویژه در شمال این کشور هشدار داد.

هشدار روسیه نسبت به فعالیت تروریست‌های داعش در افغانستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان روز چهارشنبه نسبت به فعالیت گروه تروریستی داعش در بخش‌هایی از افغانستان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «ضمیر کابلوف» نماینده ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت که فعالیت گروه تروریستی داعش در مناطق شمالی افغانستان نگران کننده است.

این مقام ارشد روس گفت: «نگرانی خاص ما ناشی از باقی ماندن و نفوذ داعش در مناطق شمالی افغانستان هم مرز با شرکای آسیای مرکزی روسیه است».

کابلوف گفت، روسیه از عزم مقامات کنونی افغانستان در کمک به کاهش تنش‌های اجتماعی و اقتصادی و جلوگیری از گسترش تروریسم و مواد مخدر در افغانستان قدردانی می‌کند.

اداره اطلاعات دولت موقت طالبان اخیرا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «عبدالمالک» فر مسئول و تامین کننده مالی داعش از کشورهای اروپایی را در ولایت کنر بازداشت کرده است.

بر اساس این اطلاعیه، این عضو ارشد داعش ساکن شهرستان «مانوگی» ولایت کنر است که طی عملیات ویژه‌‌ای بازداشت شد.

این گزارش حاکیست، سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد نیز به تازگی گفت که  جهان باید مطمئن شود که  افغانستان پناهگاه امنی برای گروه‌های تروریستی نظیر داعش، القاعده و گروه‌های وابسته نخواهد بود.

«امیرسعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از تداوم تهدید تروریسم و جنگجویان خارجی، اقدامات تروریستی علیه مراکز آموزشی و دیپلماتیک و اقلیت‌های دینی و قومی را محکوم کرد و اظهار داشت: جهان باید مطمئن شود که سرزمین افغانستان پناهگاه امنی برای گروه‌های تروریستی نظیر داعش و القاعده و گروه‌های وابسته نخواهد بود.

وی همچنین ضمن تشریح دستاوردها و هزینه‌های انسانی مبارزه با مواد مخدر برای جمهوری اسلامی ایران، از افزایش شدید کاشت و تولید مواد مخدر در افغانستان پس از روی کار آمدن طالبان ابراز نگرانی کرد (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول