اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زلنسکی: نتانیاهو ارسال پدافند هوایی به اوکراین را بررسی می‌کند

رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شده نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به او وعده داده ارسال پدافندهای هوایی اسرائیلی به اوکراین را بررسی خواهد کرد.

زلنسکی: نتانیاهو ارسال پدافند هوایی به اوکراین را بررسی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین امروز چهارشنبه مدعی شده بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به او وعده داده ارسال پدافندهای هوایی اسرائیلی به اوکراین را بررسی خواهد کرد. 

در روزهای گذشته مقام‌های صهیونیستی بارها تأکید کرده‌اند که اسرائیل به اوکراین کمک تسلیحاتی نخواهد کرد. چند هفته پیش رئیس رژیم صهیونیستی مدعی شد اسرائیل با ارائه کمک‌های بشردوستانه در کنار اوکراین بوده، اما در سایر حوزه‌ها حمایت آن به دلایل امنیتی محدود است.

رژیم صهیونیستی مدعی است تا کنون هیچ نوع کمک نظامی به اوکراین نکرده و به ارائه کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به اوکراینی‌های زخمی شده در نتیجه درگیری‌ها بسنده کرده است.

 «ناچمن شای» وزیر امور دیاسپورا رژیم صهیونیستی (صهیونیست‌های ساکن خارج از فلسطین اشغالی) چندی پیش خواستار کمک نظامی این رژیم به کی‌یف برای مقابله با روسیه شده بود

در واکنش، «دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور سابق و معاون شورای امنیت ملی روسیه به رژیم صهیونیستی درباره ارسال تسلیحات به اوکراین هشدار داد و گفت تحویل سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته به کی‌یف به معنای نابودی روابط دوجانبه است. 

 مدودوف ماه پیش در کانال تلگرامی‌اش تصمیم احتمالی رژیم صهیونیستی برای ارسال سلاح به اوکراین را مورد انتقاد قرار داد و ضمن توصیف آن به عنوان تصمیمی «بسیار خطرناک» گفت این اقدام «روابط دوجانبه میان دو کشور را به کل تخریب خواهد کرد.»

مددوف در ادامه به رژیم صهیونیستی یادآوری کرده بود «استپان باندرا» که در اوکراین به عنوان یک قهرمان ملی مورد تقدیر است یکی از هوادران حزب نازی آلمان است. باندرا و گروه او پیش از پایان جنگ جهانی دوم به یکی از متحدان آلمان نازی تبدیل شده بودند.

مددوف گفت چنانچه اسرائیل به چنین افرادی سلاح بدهد مثل این است که باندرا را به عنوان یک رهبر ملی به رسمیت شناخته است.

جنگ اوکراین در ماه‌های گذشته به افزایش تنش میان روسیه و رژیم صهیونیستی منجر شده است.  یائیر لاپید چندی پیش در اظهاراتی که از تشدید تنش‌ها در روابط تل‌آویو و مسکو حکایت داشت حملات موشکی روسیه به اوکراین را به شدت محکوم کرده بود. این بیانیه با پاسخ سفارت روسیه در فلسطین اشغالی روبرو شد که در بیانیه‌ای تأکید کرد تل‌آویو طی هشت سال گذشته در برابر حملات مداوم اوکراین علیه ساکنان دونباس سکوت اختیار کرده است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین هم اخیراً از مخالفت رژیم موقت صهیونیستی با ارسال سامانه‌های پدافند موشکی به کشورش ابراز ناخرسندی کرد. زلنسکی طی مصاحبه‌ای گفت از اینکه تل‌آویو سامانه‌های پدافند موشکی به اوکراین نفروخت تا در برابر حملات موشکی روسیه مقابله کند، «بهت‌زده» است. او گفت: «نمی‌دانم چه اتفاقی برای اسرائیل افتاده است. حقیقتاً و به‌راستی بهت‌زده هستم، زیرا درک نمی‌کنم که چرا آن‌ها به ما پدافند هوایی نمی‌دهند».

رئیس‌جمهور اوکراین در فاصله کوتاهی بعد از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) هم از رژیم صهیونیستی درخواست کرده بود تا سامانه‌های پدافندی «گنبد آهنین» به کشورش بدهد.

بعد از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین که به گفته مسکو هدف از آن نازی‌زدایی و خلع سلاح کی‌یف است، رژیم صهیونیستی موضع طرفدار اوکراین اتخاذ و روسیه را به تجاوز متهم کرد و خواستار توقف درگیری‌ها در اوکراین شد. همزمان، مقامات صهیونیست به منظور جلوگیری از تشدید تنش با مسکو در خصوص ارسال سلاح برای کی‌یف محتاطانه عمل کرده‌اند. مسکو، تل‌آویو را به دلیل عملیات‌های مشکوک مزدوران اسرائیلی در اوکراین مورد انتقاد قرار داده است. مسکو علاوه بر این، فعالیت آژانس یهود در روسیه را متوقف کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول