اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد مایک پنس از رفتار ترامپ با اولین وزیر خارجه دولتش

معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا در کتاب خاطرات خود از نحوه اخراج «رکس تیلرسون» از وزارت خارجه توسط ترامپ انتقاد کرده و تیلرسون را یک فرد «با شخصیت» توصیف کرد.

انتقاد مایک پنس از رفتار ترامپ با اولین وزیر خارجه دولتش

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در کتاب خاطرات جدید خود با نام «پس خدا کمکم کن» به تعریف و تمجید از رکس تیلرسون، اولین وزیر خارجه دولت سابق دونالد ترامپ پرداخت.

مایک پنس درباره عملکرد مایک پنس در زمان تصدی وزارت خارجه آمریکا نوشت: «رکس تیلرسون عملکرد درخشانی در اجرای اصلاحات بودجه‌ای و بروکراتیک در وزارت امور خارجه آمریکا داشت و من معتقدم او نهایت تلاشش را کرد تا نظر رئیس جمهور را در خارج از آمریکا ابراز کند. او شخصی بسیار مطلع بود و هیچگاه در ابراز نظرش به رئیس جمهور تردید نکرد.»

او در ادامه درباره اختلافات تیلرسون و ترامپ توضیح داد: «مشکل اینجا بود، اگر چه او و رئیس جهور آمریکا هر دو در تجارت کار کرده بودند، اما از بخشهای بسیار متفاوتی از دنیای تجارت سربرآورده بودند: در حالی که ترامپ مدیر عامل یک تجارت خانوادگی کارآفرین بود، رکس تیلرسون مدیر عامل یک شرکت چند ملیتی سهامی عام بود. ترامپ یک دزد دریایی بود در حالی که رکس تیلرسون یک  مدیر شرکتی کت‌وشلوار پوش بود. من معتقدم به همین دلیل نهایتا روابط بین آنها کارکرد نداشت. علاوه بر این (برای تیلرسون) ترک ریاست یکی از بزرگترین شرکت  شرکت‌های دنیا برای اینکه زیردست رئیس جمهور آمریکا باشد نمی‌توانست آسان باشد.»

تیلرسون که از فوریه ۲۰۱۷ تا برکناری‌اش در سال بعد از آن، در کابینه دولت ترامپ حضور داشت، از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ مدیر عامل شرکت نفتی «اکسون موبیل» بود و از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ هم رئیس ملی پیشاهنگ‌های آمریکا بود.

او سابقه ۴۰ سال کار در شرکت اکسون موبیل را داشته است.

به گفته پنس، تیلرسون عادت به انجام کارها به یک شیوه مدیریتی روتین و متعارف داشت که این شدیدا با شیوه رهبری نامتعارف ترامپ سازگاری نداشت.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در این کتاب نوشت: «رکس تیلرسون اغلب از سبک تقابلی اداره نشست‌ها توسط ترامپ ناخرسند بود. من احترام زیادی برای رکس تیلرسون، عملکرد شغلی و رهبری او در وزارت امور خارجه قائلم و هر از چند گاهی بعد از یک جلسه سرزنده نکته‌ای می‌گفتم تا او را تشویق کنم.»

مایک پنس ادامه داد: «اما سپس هر از چند گاهی تنش میان آنها به مطبوعات درز می‌کرد به عنوان مثال گزارشی غلط منتشر شد که بر اساس آن تیلرسون بعد از نشستی در تابستان سال ۲۰۱۷ در پنتاگون از ترامپ با لفظ کودن یاد کرده بود. اما من این گزارش را باور نکردم. او هر اختلافی هم که با رئیس جمهور آمریکا داشت اما یک فرد با شخصیت بود.»

پنس سپس بیان کرد با نحوه اخراج تیلسون از دولت ترامپ مخالف بود.

او نوشت: «در پایان ماه مارس ترامپ با یک توئیت تیلرسون را اخراج کرد. من نسبت به رئیس جمهور آمریکا به خاطر این نحوه اخراج تیلرسون مایوس شدم. شایعه شد که تیلرسون در ضمن ابتلا به یک مشکل معده، در حمام هواپیمای وزارت خارجه آمریکا خبر اخراجش را فهمید. فکر نمی‌کنم این کار جالبی بوده باشد.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول