اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: احتمال پیروزی اوکراین بر روسیه کم است

مقام‌های ارشد ارتش آمریکا از کار دشوار اوکراین در تقابل با روسیه و شکست دادن ارتش این کشور خبر دادند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: احتمال پیروزی اوکراین بر روسیه کم است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های ارشد نظامی آمریکا شامگاه چهارشنبه از احتمال کم پیروزی نظامی اوکراین بر روسیه و تداوم حمایت از ارتش اوکراین خبر دادند.  

به گزارش«خبرگزاری فرانسه»، ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت:«احتمال کمی وجود دارد که اوکراین بتواند روسیه را مجبور به ترک تمام اراضی خود کند.»

ژنرال  میلی ادامه داد: «احتمال پیروزی نظامی اوکراین، بیرون راندن روس‌ها از تمام  اوکراین و احتمال وقوع آن به این زودی‌ها از نظر نظامی کم است».

رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا گفت: «اوکراین به مقاومت خود ادامه خواهد داد. قرار نیست  اوکراین عقب نشینی کند».

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به تازگی گفته است که عملیات نظامی در اوکراین ممکن است حتی بعد از دستیابی به اهداف خود نیز ادامه داشته باشد.

پسکوف گفت: «عملیات نظامی در اوکراین فقط بعد از محقق شدن اهداف خود، پایان می‌یابد. البته این اهداف با گفتگوهای صلح قابل دستیابی است ولی مذاکرات صلح به دلیل موضع کی‌یف امکان پذیر نیست».

 وی با بیان اینکه خروج نیروهای روس از منطقه خِرسون تصمیم وزارت دفاع روسیه بود، اظهار داشت: «علی‌رغم این عقب‌نشینی، خرسون بخشی از خاک روسیه است و این وضعیت تغییر نخواهد کرد».

این گزارش حاکیست، سران ارشد نظامی آمریکا همچنین گفتند که ایالات متحده تا هر زمان که طول بکشد از اوکراین در تلاش‌ برای دفاع  برابر نیروهای روسیه حمایت خواهد کرد. مقام‌های ارشد نظامی آمریکا اظهار داشتند که تعیین زمان و نحوه مذاکره با مسکو برعهده کیف است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده نیز گفت که آمریکا تا هر زمان که طول بکشد از اوکراین حمایت خواهد کرد.

روسیه از پنجم اسفند گذشته (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو به طور رسمی استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیر نظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرده است (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول