اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آماده‌سازی 68 شعبه اخذ رای برای اتباع قزاق در ۵۳ کشور

نماینده وزارت امور خارجه قزاقستان اعلام کرد 68 شعبه اخذ رای در 53 کشور جهت اخذ رای اتباع این کشور فراهم شده است.

آماده‌سازی 68 شعبه اخذ رای برای اتباع قزاق در ۵۳ کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «آی بیک اسماعیل‌اف»، نماینده رسمی وزارت خارجه قزاقستان گفت که پیگیری برای فعالیت شعب رای گیری در موسسات خارجی این کشور در روز انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری که 20 نوامبر برگزار می‌شود، ادامه دارد.

بنابر سخنان وی، انتظار می‌رود که بیش از 12 هزار شهروند قزاقستان از فرصت رای دادن در 68 شعبه رای گیری در 53 کشور مختلف در سراسر جهان، برخوردار شوند.

وی در ادامه افزود: قزاقستان عضو مسئول جامعه جهانی بوده و متعهد به برگزاری انتخابات مطابق با قوانین ملی و استانداردهای بین المللی است.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه قزاقستان، 8 سازمان بین المللی از جمله دفتر نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا، جامعه همسود، انجمن بین پارلمانی همسود، سازمان همکاری شانگهای، انجمن پارلمانی پیمان امنیت جمعی، سازمان کشورهای ترک، انجمن پارلمانی کشورهای ترک‌، نمایندگان کشورهای خارجی و موسسات دیپلماتیک مقیم در این کشور، بر انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری نظارت می‌کنند.

پیش از این وزارت امور خارجه قزاقستان در مورد ثبت نام 139 ناظر بین المللی خبر داده بود. انتظار می‌رود که بیش از 600 نفر در نظارت بر انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری قزاقستان شرکت خواهند کرد.

طبق توضیح اسماعیل‌اف، شهروندان واجد شرایط رای که با مقاصد خصوصی، رسمی، آموزشی، تجاری و گردشگری در کشورهای خارجی اقامت دارند، می‌توانند در نمایندگی‌های دیپلماتیک یا کنسولی این کشور که در آن شعب اخذ رای ایجاد شده است، رای خود را به کاندیدای مناسب بدهند.

به این ترتیب، مراسم رای گیری در نمایندگی‌های دیپلماتیک یا کنسولگری‌های قزاقستان مطابق با بند 1 ماده 38 قانون اساسی قزاقستان «در مورد انتخابات قزاقستان»، در روز انتخابات، روز یکشنبه 20 نوامبر، از ساعت 7 تا 20 به وقت محلی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول