اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

وعده رییس کمیسیون عمران درباره پل خلیج فارس/ نحوه تأمین مالی طرح را بررسی می‌کنیم

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی شیوه تامین مالی جهت اجرای پروژه احداث ابرپروژه پل خلیج فارس با حضور مسوولان مربوطه خبر داد.

وعده رییس کمیسیون عمران درباره پل خلیج فارس/ نحوه تأمین مالی طرح را بررسی می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پل خلیج فارس بیش از 10 سال است که با پیشرفت اندکی بر زمین مانده و در طول این ده سال بیش از 10 بار کمیسیون عمران به هرمزگان سفر کرده است.

حالا محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس که به همراه دیگر اعضای این کمیسیون چند روزی است در هرمزگان بسر می‌برند، امروز در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون عمرانی مجلس از محل اجرای پل خلیج فارس، اظهار داشت: با اقدامات خوب صورت گرفته توسط افشار فتح الهی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم موضوع تامین مالی اجرای پُل خلیج فارس را از محل مصوبات سفرهای استانی رئیس‌ جمهور به صورت جدی پیگیری می کنیم.

این نماینده مجلس افزود: اجرای عملیات عمرانی پُل خلیج فارس در گذشته توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در حال انجام بود اما مدتی قبل به دلایلی متوقف شد و در سفر ریاست محترم جمهور به جزیره قشم توافقاتی برای اجرایی شدن این طرح صورت گرفت.

رییس کمیسیون عمران ادامه داد: براساس مصوبات سفر استانی رییس جمهوری به استان هرمزگان قرار است سازمان منطقه آزاد قشم هم برای اجرای این پُل یک آورده ای داشته باشد و برای تامین مالی این پروژه اقدام کند.

به گفته رضایی کوچی، بحث تهاتر نفت به بخش خصوصی نیز مطرح شده است که متاسفانه هنوز اجرایی نشده است و در تلاش هستیم که بعد از سفر به تهران جلسه ای با حضور مسوولین مرتبط با اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس‌ جمهور را برگزار کرده و اجرای پل خلیج فارس را به صورت جدی پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: احداث و اجرای پُل خلیج فارس موضوع مهمی است و شاید مهم ترین مطالبه مردم در این جزیره باشد که اجرای این پُل به پایان برسد، ما دانش فنی انجام این کار و پیمانکاران خوب و پای کار برای ساخت این پُل را داریم اما در حال حاضر موضوع اصلی بحث تامین منابع مالی اجرای این پروژه عظیم است که با مدل‌های مختلفی از جمله تهاتر نفت را می توان برای آن تعریف کرد و امیدواریم این مطالبه قدیمی و به حق مردم جزیره قشم به زودی محقق شود و مردم این جزیره بتوانند از این پُل استفاده کنند.

به نوشته سایت منطقه آزاد قشم، پل خلیج فارس به طول ۳۴۳۰ متر، دارای چهار باند اتومبیل رو، خط آهن و یک مسیر پیاده رو پس از اجرا جزیره قشم را به سرزمین اصلی متصل می نماید.

طرح موضوع تکمیل پروژه پل خلیج فارس در زمان ابتدای دولت سیزدهم و از زمان انتصاب سعید محمد به عنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری کشور مطرح شد و سعید محمد در آن زمان تصمیم گرفت تا با فروش تعدادی ویلا موسوم به ویلاهای ریاست جمهوری در قشم، مبلغی را به عنوان آورده اولیه منطقه آزاد قشم در این پروژه را فراهم کند.

با رفتن سعید محمد و آمدن عبدالملکی به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و تجاری، باید دید که آیا اجرای این پروژه اولویت عبدالملکی هست؟ چرا که او از ابتدای انتصابش تاکنون هنوز سفری به قشم نداشته و بر عکس سعید محمد که فورا در باره مسائل مختلف پیرامون جزایر از همان روز اول موضع‌گیری‌هایی را داشت، عبدالملکی هنوز در این باره و حتی عزل و نصب روسای مناطق آزاد قشم و کیش و دیگر مناطق آزاد موضعی نگرفته است.

انتشار آگهی مزایده فروش ویلاهای ریاست جمهوری در قشم

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم 10 مهرماه 1401 از انتشار آگهی مزایده فروش ویلاهای منتسب به ریاست جمهوری با پیگیری‌های مدیر عامل این سازمان در روزنامه های سراسری خبر داد اما دیگر خبری از نتایج این مزایده به میان نیامد.

بدون شک نظر عبدالملکی دبیر جدید مناطق آزاد و تجاری کشور در مورد عاقبت پل خلیج فارس و نحوه تأمین مالی آن و پیگیری او در این زمینه می‌تواند نقش موثری در تکمیل آن ایفا کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول