اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

99 درصد منطقه لوهانسک تحت کنترل روسیه

به گفته رئیس جمهوری لوهانسک، نیروهای اوکراینی حدود یک درصد از خاک این منطقه را تحت کنترل دارند.

99 درصد منطقه لوهانسک تحت کنترل روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری روسی «ریانووستی» پنجشنبه (۱۷ نوامبر، ۲۶ آبان) به نقل از رئیس جمهوری لوهانسک گزارش داد نیروهای اوکراینی حدود یک درصد از خاک این منطقه را تحت کنترل دارند. 

به گزارش رویترز، «لئونید پاسچنیک» رئیس منطقه لوهانسک گفت اوکراین روستای بلوگروفکا و دو شهرک دیگر در منطقه را در کنترل دارد. 

روسیه بعد از برگزاری همه‌پرسی، لوهانسک در منطقه شرقی دونباس در اوکراین را به خاک خود الحاق کرد. دولت‌های غربی و کی‌یف این اقدام روسیه را نقض قوانین بین‌المللی می‌خوانند. 

مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا همه‌پرسی‌هایی برای پیوستن به خاک روسیه برگزار کردند.  این چهار منطقه در مجموع حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند.

طی همه پرسی در منطقه دونتسک ۹۹.۲۳% از پیوستن به روسیه حمایت کردند. در لوهانسک هم ۹۸.۴۲% به نفع پیوستن به روسیه رأی دادند. در خرسون، میزان حمایت ۸۷.۵% و در زاپروژیا، ۹۰.۱% بود.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین پس از تصمیم روسیه به الحاق این مناطق، خواستار عضویت سریع اوکراین در پیمان ناتو شد اما مقامات این سازمان مثل قبل پاسخ سردی به درخواست کی‌یف دادند. 

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول