اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

چه کسی به این 2 سؤال پاسخ می‌دهد؟

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: دشمن از سلبریتی‌ها و برخی از رسانه‌های داخلی به عنوان وسیله‌ای برای سنجش میزان حساسیت نظام در مقابل آشوبگران استفاده می‌کند؛ به بیان دیگر، آن‌ها تابلوهای حساسیت‌سنج هستند.

چه کسی به این 2 سؤال پاسخ می‌دهد؟

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در باره جنایت اخیر آشوبگران تروریست در ایذه و اصفهان که به شهادت و مجروح شدن شماری از مردم مظلوم این دو شهر انجامیده است، به خبرنگار فارس گفت: حمله تروریستی به مردم در بازار شهرستان‌های ایذه و اصفهان، اگر چه نشانه ناامیدی دشمنان بیرونی از آشوب‌ها و اغتشاشاتی است که طی پنجاه و چند روز اخیر در کشور به راه انداخته بودند، اما این اقدامات تروریستی و چند اقدام مشابه دیگر که طی  دو سه روز اخیر اتفاق افتاده و شهادت عزیزان حافظ امنیت و مردان غیور و زنان و کودکان مظلوم دیگر را به دنبال داشته است، بار دیگر و برای چندمین بار از ضرورت برخورد قاطع و پشیمان‌کننده نظام با اراذل اجاره‌ای و داعشی‌های داخلی حکایت می‌کند.

وی افزود: نیروهای حافظ امنیت بدون استفاده از سلاح، نه فقط در ایفای نقش خود برای  مقابله با تروریست‌ها و دفاع از جان و مال و ناموس مردم با مشکلات جدی روبرو هستند، بلکه همانگونه که شاهد بوده‌ایم در برخی از موارد قربانی عملیات تروریستی نیز می‌شوند!

مدیر مسئول کیهان گفت:کاش مسئولان و سیاستگذاران نظامی و امنیتی کشورمان به این دو سئوال پاسخ می‌دادند؛ اول آنکه در مقابله با آشوب‌ها از کدام الگو و مدل رایج در جهان پیروی می‌کنند ؟! و اگر الگوی خاص خود را دارند، این الگوی خاص از کدام باور دینی و داشته‌های ملی و تجربی اتخاذ و استخراج شده است؟!

شریعتمداری افزود: در کجای دنیا نیروهای غیر مسلح را به مقابله با تروریست‌های مسلح می‌فرستند ؟! و به مشتی اراذل اجاره‌ای که تقریباً تمامی آن‌ها بلافاصله پس از دستگیری به فلان خوردن می‌افتند، اجازه آشوب و تعرض به جان و مال و ناموس مردم را می‌دهند؟! 

وی با تأکید بر اینکه یکی از اشتباهات بزرگ آن است که تصور می‌شود آشوبگران با تشویق سلبریتی‌ها و فلان ورزشکار و یا مدعی اصلاحات به صحنه می‌آیند، توضیح داد: سلبریتی‌ها حقیرتر از آنند که الکوی آشوبگران باشند، تروریست‌های آشوبگر دستورالعمل را از سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه می‌گیرند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تأکید کرد: دشمن از سلبریتی‌ها و برخی از رسانه‌های داخلی به عنوان وسیله‌ای برای سنجش میزان حساسیت نظام در مقابل آشوبگران استفاده می‌کند؛ به بیان دیگر، آن‌ها تابلوهای حساسیت‌سنج هستند و هنگامی که با آن‌ها به عنوان وطن‌فروش و عوامل سرسپرده و مزدور دشمن برخورد نمی‌شود، آشوبگران از این انفعال پیام امنیت می‌گیرند و به صحنه آمدن خود را بی‌خطر تلقی می‌کنند.

وی اضافه کرد: بنابراین دومین پرسش آن است که چرا تصمیم‌سازان و سیاست‌پردازان به این نکته بدیهی توجهی ندارند؟! آیا توان تجزیه و تحلیل این پدیده شوم را ندارند؟! اگر اینگونه نیست، چرا این تابلوهای وطن‌فروشانه دشمن را به حال خود رها کرده و همراهی و همکاری سلبریتی‌ها در قتل و جنایت را نادیده می‌گیرند ؟! و چرا توضیح نمی‌دهند که سلبریتی‌های وطن‌فروش با آشوبگران وحشی و داعشی‌ها چه تفاوتی دارند؟!

شریعتمداری ادامه داد: آنگونه که اعلام شده است، مدارا برای جدا شدن صف هیجان‌زده‌ها و فریب خورده‌ها از عوامل اصلی و اجاره‌ای آشوب‌ها بوده است که این اقدام هوشمندانه درخور تقدیر است، اما اکنون این دو صف از یکدیگر جدا شده‌اند و تساهل در مقابله جدی و تسریع در مجازات عوامل اصلی بازداشت شده توجیه قابل قبولی ندارد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان به نکته دیگری نیز اشاره کرد و گفت: این نکته نیز مطرح می‌شود که مدارای اولیه برای حضور عناصر اصلی در میدان و شناسایی و دستگیری آن‌ها بوده است که این اقدام نیز هوشمندانه است و پاسخ قابل قبولی نیز به دنبال داشته است، اما اکنون دیگر ادامه مدارا هیچ توجیهی ندارد؛ چرا باید به مشتی تروریست مزدور بیگانه اجازه داد که آرامش و امنیت مردم را سلب کنند و کسب و کار برخی از آنان را به تعطیلی کشانده و یا مختل کنند؟!

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول