اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

فتاح: اقتصاد خرد و زودبازده، اولویت نخست بنیاد مستضعفان است/ کوهبنان دارای ظرفیت‌های صنعتی و گردشگری

رئیس بنیاد مستضعفان کشور کارهای خرد و زودبازده را اولویت نخست این بنیاد ذکر کرد و گفت: ۲۰ میلیارد تومان وام کم‌بهره و قرض‌الحسنه در چهار ماه پایانی سال برای امور مختلف به کوهبنان اختصاص می‌دهیم.

فتاح:  اقتصاد خرد و زودبازده، اولویت نخست بنیاد مستضعفان است/ کوهبنان دارای ظرفیت‌های صنعتی و گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، رئیس بنیاد مستضعفان کشور امروز در شورای اداری شهرستان کوهبنان با تاکید بر اینکه باید فرصت را برای خدمت غنیمت بشماریم، اظهار داشت: ما در کنار دولت هستیم تا خدمات را کامل کنیم لذا طرح‌های شهرستان را اولویت‌بندی کنید چون بنیاد در کوهبنان حضور مستمر دارد.

پرویز فتاح کارهای خرد و زودبازده را اولویت نخست این بنیاد ذکر کرد و گفت: ۲۰ میلیارد تومان وام کم‌بهره و قرض‌الحسنه در چهار ماه پایانی سال برای امور مختلف به کوهبنان اختصاص می‌دهیم.

وی از ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی در کوهبنان برای بنیاد مسکن، بهزیستی و کمیته امداد و احداث چند زمین چمن مصنوعی در سال جاری خبر داد و گفت: اختصاص بسته‌های معیشتی، ساخت خانه‌های عالم، کمک‌ برای احداث کتابخانه شهر کوهبنان، اختصاص جهیزیه، اهدای یک دستگاه خودرو به نیروی انتظامی، کمک به احداث ساختمان اداری نیروی انتظامی کوهبنان از دیگر اقدامات بنیاد در شهرستان کوهبنان است.

فتاح اضافه کرد: اختصاص یک دستگاه آمبولانس مجهز برای بیمارستان شهرستان کوهبنان، اهدای دستگاه دیالیز به بهداری بخش طغرالجرد، اهدای یک دستگاه آتش‌نشانی به شهرداری کوهبنان، کمک به مبلمان شهری شهرداری‌های کوهبنان و بخش طغرالجرد، کمک به احداث چاه آب شهرداری کیانشهر از دیگر خدمات بنیاد در کوهبنان هستند.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور ابراز داشت: در جهت احداث چاه کشاورزی صحرای ده‌ملک کوهبنان ترمیم قنوات و احیای کشاورزی نیز تلاش می‌کنیم.

عفت شریعتی نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، اظهار داشت: در کوهبنان جایگاه ویژه گردشگری نداریم در حالی که می‌توان در منطقه سرآسیاب هتل ایجاد کرد تا به منطقه ویژه گردشگری تبدیل شود.

وی کوهبنان را شهرستانی خاص با ظرف‌های فرهنگی و صنعتی خواند و ابراز داشت: شاه‌نعمت‌الله‌ولی و برهان‌الدین از پتانسیل‌های فرهنگی هستند، هرچند این شهرستان در زمینه معدن نیز سرنوشت‌ساز است.

شریعتی تصریح کرد: مشکلات و زمینه‌های رشد و توسعه شهرستان کوهبنان و بخش طغرالجرد در عرصه‌های مختلف به‌صورت مکتوب در اختیار مدیران بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی قرار می‌گیرد.

مجید توکلی فرماندار کوهبنان نیز در این نشست، ضمن برشمردن مشکلات متعدد این شهرستان، عنوان کرد: با توجه به شروع فصل بارش، این شهرستان حداقل به ده حوزه آبخیزداری نیاز دارد که باید، هم برای مطالعه و هم برای اجرا، اعتباراتی تخصیص داده شود.

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: برای اصلاح بند میرزا قاسمی و جابجایی سیل بند بالادست شهرک‌های شهیدسلیمانی و شهرک امام‌رضا(ع) نیاز به مساعدت ویژه داریم تا زمینه برای واگذاری زمین در طرح جهش ملی مسکن در شهرک امام‌حسین (ع) فراهم شود.

وی تاکید کرد: در بحث صنعت و معدن پهنه‌های سرب و روی مهمی داریم جا دارد که هلدینگ معدنی کاوه به کوهبنان بیاید تا با احداث کارخانه، عیار سرب و روی را افزایش دهد.

توکلی کوهبنان را در حوزه گیاهان دارویی و زعفران، شهرستانی توانمند خواند و بیان داشت: این شهرستان با توجه به آب و هوای مساعد، در این حوزه ظرفیت بالایی دارد که نیاز داریم بنیاد برای فروش و بازاریابی پای کار بیاید.

روح‌الله ابراهیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان نیز در این جلسه گفت: زمینه‌های اشتغال را در شهرستان کوهبنان فراهم کنید، ضمن اینکه در بحث جهیزیه، ساخت منازل محرومین و کمک هزینه درمان نیز باید نگاه ویژه‌ای به این شهرستان شود.

سید حسین روح‌الامینی نماینده بنیاد علوی در کوهبنان نیز در ادامه، برگزاری زیارت اربعین، اردوی مشهد مقدس، توزیع ۲۴۰ پکیچ لوازم‌التحریر، توزیع ۳۵۰ بسته معیشتی و توزیع ۵۰۰ بسته لبنی را از جمله اقدامات چند ماه گذشته بنیاد علوی در کوهبنان ذکر کرد و اظهار داشت: سند تحول روستاها در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در این راستا تجهیز ۱۰ مدرسه به کلاس هوشمند آموزش از راه دور، زیباسازی فضای بیرونی و داخلی ۱۵ مدرسه با رنگ‌های شاد و جذاب، احداث ۵ زمین چمن‌ مصنوعی و احداث ۵ پارک بازی کودک در مجاورت مدارس در دستور کار قرار دارد.

نماینده بنیاد علوی در کوهبنان ابراز داشت: مساعدت در تعمیر ۵ مدرسه آسیب‌دیده از سیل، بازسازی و ترمیم ۴ رشته قنات، ایجاد ۲۵ هکتار باغ الگویی پسته با آبیاری قطره‌ای هوشمند، تجهیز ۵ خانه بهداشت به موتور سیکلت و... از دیگر برنامه‌های بنیاد علوی در کوهبنان هستند.

پایان پیام/۸۰۰۱۲/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول