اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تل‌آویو در حال آمادگی برای ارسال تسلیحات به اوکراین

رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که در پی افزایش فشارهای آمریکا، مقامات رژیم صهیونیستی پذیرفته‌اند تا تسلیحات بیشتری را از طریق طرف‌های ثالث به اوکراین ارسال کنند.

تل‌آویو در حال آمادگی برای ارسال تسلیحات به اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوگنی کورنیچوک» سفیر اوکراین در تل‌آویو طی گفت‌وگویی مطبوعاتی اظهار امیدواری کرده که کابینه جدید رژیم صهیونیستی، کمک‌های تسلیحاتی خود به کی‌یف را افزایش دهد؛ اظهاراتی که رسانه‌های عبری صحت آن را تایید می‌کنند.

طبق گزارش‌ رسانه‌های عبری، «یوگنی کورنیچوک» سفیر اوکراین در تل‌آویو شب گذشته (پنج‌شنبه، ۱۷نوامبر) در گفت‌وگو با شبکه اسرائیلی «آی‌۲۴»، تصریح کرده: «اوکراین انتظار دارد تا روابط نظامی کی‌یف با اسرائیل به ویژه در زمینه ارسال سامانه‌های ضد موشکی و پهپادها تقویت شود».

وی در ادامه ضمن فرلافکنی و تکرار ادعاهای غربی مبنی بر دخالت ایران در جنگ اوکراین، سعی کرد تا کمک نظامی را به عنوان وظیفه‌ای برای رژیم صهیونیستی قلمداد کند و گفت : «چون ایران وارد صحنه درگیری و جنگ شده، به همین دلیل اسرائیل باید مواضع خود را (در ندادن سلاح به کی‌یف) تغییر دهد؛ زیرا ایران با روسیه، سوریه و بلاروس متحد است».

سفیر اوکراین در تل‌آویو در ادامه صحبت خود گریزی به مامورشدن «بنیامین نتانیاهو» برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی زد و با توصیف او به عنوان «سیاستمداری کارکشته» ابراز امیدواری کرد که در زمان آغاز به کار کابینه او و علی‌رغم روابط گذشته‌اش با روسیه، به اوکراین کمک نظامی بیشتری داشته باشد.

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین نیز روز چهارشنبه (۱۶نوامبر) مدعی شده بود که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر احتمالی رژیم صهیونیستی به او وعده داده ارسال پدافندهای هوایی اسرائیلی به اوکراین را بررسی کند.

وبگاه خبری شبکه «المیادین» نیز در گزارشی اعلام کرد که رسانه‌های عبری‌زبان گزارش داده‌اند که سیاستمداران اسرائیلی در نتیجه فشار مقامات آمریکایی تصمیم کرفته‌اند تا از طریق طرف ثالثی، تسلیحات خود را به اوکراین ارسال کنند. 

به گفته این منابع، رژیم صهیونیستی همچنین با «امکان تأمین سامانه‌های تسلیحاتی حاوی قطعات اسرائیلی، از جمله سامانه‌های نوری و سامانه‌های کنترل آتش»، از طریق کشورهای ناتو موافقت کرده است.

این در حالی است که طی روزهای گذشته خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» با انتشار تصاویری، از انهدام خودروهای زرهی اسرائیلی توسط پهپادهای روسیه و در جریان درگیری‌های اوکراین خبر داده بود.

این خودروهای زرهی «امیر» ساخت رژیم صهیونیستی که به دست نیروهای مسلح اوکراین رسیده‌اند، به راحتی هدف پهپادهای روسیه قرار گرفته و منهدم می‌شوند؛ با این وجود کشورهای غربی عضو ناتو و ایالات متحده آمریکا اصرار دارند تا تل‌آویو سهم تسلیحاتی خود در این جنگ را را بپردازد.

در مقابل، مقامات اسرائیلی در حالی کمک‌های نظامی خود به اوکراین را انکار می‌کنند که پیش‌تر گمان‌زنی‌ها و احتمالات درخصوص رسیدن این خودروهای زرهی به نیروهای اوکراینی توسط طرف‌های ثالث و داوطلبان غیرنظامی مطرح شده بود.

پیش‌تر سیاستمداران رژیم صهیونیستی، از ترس واکنش‌های احتمالی روسیه و تشدید تنش‌های قبلی با مقامات کرملین بارها اعلام کرده‌ بودند که برای اوکراین سلاح نمی‌فرستند و از واکنش مسکو می‌ترسند.

پهپادهای روسی در حالی موفق به رهگیری و انهدام تسلیحات در دست کی‌یف می‌شوند که اخیراً وزیر دفاع اوکراین اعلام کرده بود دو سامانه پدافند هوایی جدید از شرکای غربی دریافت کرده‌اند. 

علاوه بر این، رومانی نیز خبر داده بود که قرار است پنتاگون و اسپانیا رادارهای پیشرفته متحرکی را برای کمک به پوشش و دفاع هوایی اوکراین در مقابله با اهداف هوایی روسیه در مرز رومانی با اوکراین مستقر کنند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول