اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

واکنش کنعانی به تحریم صداوسیما و پرس.تی.وی

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: بازگذاشتن دست و دهان شبکه‌ها و رسانه‌های تروریستی برای شرارت آفرینی علیه ملت ایران و تحریم ⁧صداوسیما⁩ و ⁧پرس.تی.وی⁩ به منظور ممانعت از رسیدن رأی و نظر ⁧ایران⁩ به جهانیان، استمرار نقض فاحش حقوق ملت ایران توسط دولت آمریکاست.

واکنش کنعانی به تحریم صداوسیما و پرس.تی.وی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) ۲۷ آبان ماه در توئیتی تحریم ⁧صداوسیما⁩ و ⁧ پرس.تی.وی⁩ را استمرار نقض فاحش حقوق ملت ایران خواند.

وی در توئیتر نوشت: بازگذاشتن دست و دهان شبکه‌ها و رسانه‌های تروریستی برای شرارت آفرینی علیه ملت ایران و تحریم ⁧صداوسیما⁩ و ⁧پرس.تی.وی⁩ به منظور ممانعت از رسیدن رأی و نظر ایران⁩ به جهانیان، استمرار نقض فاحش حقوق ملت ایران توسط دولت آمریکاست.

کنعانی اضافه کرد: جنایات آمریکا علیه ملت‌ها و دولت‌های مستقل پایان ندارد.

به گزارش فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه اسامی ۶ فعال رسانه‌ای ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. مطابق این بیانیه، اسامی محسن برمهانی، پیمان جبلی، احمد نوروزی، یوسف پورانواری، آمنه سادات ذبیح‌پور و علی رضوانی در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را به پخش «اعترافات اجباری» متهم کرده است. (اینجا بخوانید)

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اواخر مهر ماه سالجاری و در پی تحریم‌های کانادا علیه تعدادی از رسانه‌های ایرانی در صفحه اینستاگرامش نوشت: جنون تحریم دولت آمریکا ویروسی شده و به سرعت به دوستانش منتقل می‌شود! تحریم خبرگزاری تسنیم، روزنامه کیهان، نورنیوز، خبرگزاری فارس، مدیرمسئول کیهان، رئیس فعلی و سابق سازمان صدا و سیما و یک خبرنگار این سازمان، جدیدترین فهرست تحریمی دولت کانادا علیه ایران و ایرانیان است! این اولین هنرمندی دولت کانادا در تحریم اصحاب رسانه و رسانه‌های خبری معتبر ایران نبود، این کشور قبلا پرس تی وی شبکه خبری انگلیسی زبان ایرانی را نیز تحریم کرده بود!

وی ادامه داد:از نظر دولت کانادا و شرکای غربی ضدایرانی آن، ملت ایران علاوه بر تحریم‌های اقتصادی، حق اظهار رأی و نظر نیز ندارند! مگر آنکه مثل خود آنها و به زبان فرهنگی خود آنها حرف بزنند، مثل ایران اینترنشنال، منوتو و...!!تحریم رسانه‌ها و اهالی قلم ایران، نقض بخشی از حقوق اساسی ملت ایران در رساندن صدا و نظر خود به جهانیان و نیز گویای پوچ بودن شعار غرب در خصوص «دسترسی آزاد به اطلاعات» و «آزادی بیان» است؛ همان حقوقی که غرب مدعی و مروج آن است و بر مبنای این ادعا، حتی توهین به مقدسات دینی و سماوی را مجاز می‌شمارد!! (بیشتر بخوانید)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول