اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هزینه میلیارد دلاری بن سلمان برای بازگشت ترامپ به کاخ سفید

رسانه‌های غربی از کمک چند میلیارد دلاری ولی‌عهد سعودی به خانواده دونالد ترامپ، خبر دادند.

هزینه میلیارد دلاری بن سلمان برای بازگشت ترامپ به کاخ سفید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های آمریکایی و اروپایی فاش کردند که محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی، میلیاردها دلار برای خانواده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به امید حمایت از بازگشت او به کاخ سفید، هزینه کرده است.

در این باره وبسایت راو استوری آمریکا نوشت که عربستان سعودی به دستور محمد بن سلمان، با شروع کارزار نامزدی دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا، میلیاردها دلار به خانواده ترامپ منتقل می‌کند.

پس از گمانه‌زنی‌های زیاد، در نهایت «دونالد ترامپ» در ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان مشارکت خواهد کرد.

به نوشته وبسایت راو استوری، محمد بن سلمان از موافقت با هرگونه معامله تجاری که توسط خانواده ترامپ و شرکت‌هایش برای تقویت اتحاد با رئیس‌جمهور سابق آمریکا ارائه می‌شود، تردیدی ندارد.

در همین حال روزنامه دیلی میل انگلیس نیز نوشت که در هم‌ تنیدگی منافع اقتصادی و تجاری میان محمد بن سلمان و ترامپ موجب انتقادات شدیدی شده است.

این روزنامه گزارش داد که ترامپ یک توافق تجاری خارجی جدید با دولت سعودی منعقد کرده و موجب شده است تا یک موضوع اخلاقی قدیمی تحت عنوان تضاد میان منافع در سیاست و تجارت دوباره مطرح شود.

همزمان مجله آمریکایی فارن پالسی نیز نوشت که ترامپ در دروره ریاست‌جمهوری خود تلاش کرد تا جنایات محمد بن سلمان را سرپوش بگذارد و این موضوع چرایی علاقه ولی‌عهد سعودی برای انعقاد قراردادهای تجاری با او را به خوبی توضیح می‌دهد.

به نوشته این نشریه، دونالد ترامپ هم اکنون از میزبانی مسابقات گلف، به عنوان پولشویی ورزشی برای بن سلمان، نفع می‌برد.

دو روز پیش نیز روزناه نیویورک تایمز، از یک سری رسوایی‌ مالی میان عربستان سعودی و دونالد ترامپ پرده برداشت. بر اساس گزارش این روزنامه، گروه ترامپ با یک شرکت املاک و مستغلات عربستانی قراردادی منعقد کرده است تا مجوز ساخت یک مجتمع مسکونی و یک مجتمع گلف در کشور عمان را صادر کند.

نیویورک تایمز اشاره کرد که قرارداد جدید بین شرکت ترامپ و شرکت املاک و مستغلات عربستان سعودی؛ در حالی است که شرکت ترامپ درگیر مشکلات حقوقی به اتهام فرار مالیاتی است.

 شبکه خبری آمریکایی «سی‌ان‌ان» نیز در ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) اعلام کرد که شش کشور خارجی از جمله عربستان سعودی، قطر و امارات بیش از ۷۰۰ هزار دلار در هتل «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در واشنگتن، طی دو سال اول حضورش در کاخ‌سفید هزینه کرده‌اند.

در ماه مارس گذشته نیز روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد که شش ماه پس از خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید، صندوق سرمایه‌گذاری‌ دولتی عربستان که در کنترل «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی است،  دو میلیارد دلار در شرکت جدید «جرد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ سرمایه‌گذاری کرد.

سال گذشته نیز، صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی، یک میلیارد دلار در شرکت «لیبرتی استراتژیک کپیتال» که متعلق به «استفان منوچین» وزیر خزانه‌داری دولت ترامپ است، سرمایه‌گذاری کرد.

در این راستا مجله Global Village Space در مقاله‌ای به قلم «جیمز دورسی» به چرایی سرمایه‌گذاری بن سلمان برای بازگشت ترامپ پرداخته و نوشته که ریاض هنوز امید خود را به آمریکا از دست نداده، هرچند روابط میان بن سلمان و جو بایدن با تنش همراه بوده است.

طبق این تحلیل، عربستان سعودی همچنان معتقد است که چین و روسیه نمی‌توانند جای آمریکا را برای حفاظت  و تضمین امنیت و موجودیت دولت ریاض را بگیرند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول