اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

برداشت ۱۱ میلیاردی زعفران ارگانیک در گیلان + عکس

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، زعفران تولید شده در گیلان را کاملا ارگانیک و با ارزش غذایی بالایی دانست و گفت: زعفران برداشتی پیش‌بینی شده حدود ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است.

برداشت ۱۱ میلیاردی زعفران ارگانیک در گیلان + عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منوچهر پارسافر امروز در جمع خبرنگاران از شروع برداشت طلای سرخ در مناطق کوهستانی گیلان خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود ۲۵۰ زعفران‌کار گیلانی امسال ۱۹۵ کیلوگرم زعفران را از باغات خود برداشت کنند. 

وی، زعفران تولید شده در گیلان را کاملا ارگانیک و با ارزش غذایی بالایی دانست و افزود: زعفران برداشتی پیش‌بینی شده حدود ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به رتبه اول سیاهکل در کاشت زعفران گفت: گیلان ۳۹ هکتار باغ زعفران دارد که شهرستان سیاهکل با ۲۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است.

پارسافر با اشاره به اینکه زعفران در نقاط مختلفی از گیلان کشت می‌شود، گفت: در مناطق کوهستانی شهرهای رودبار، املش، رضوانشهر، فومن، تالش و صومعه‌سرا هم زعفران کشت می‌شود و در حال حاضر زعفران تولید شده گیلان به دلیل کیفیت بالای آن هر گرم ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

وی کشت طلای سرخ را فرصتی بسیار عالی برای ایجاد اشتغال و درآمد دانست و بیان کرد: زعفران از گیاهان سودآور و دارویی است که اگر با شرایط منطقه‌ای سازگار باشد با کمترین هزینه و آب‌بری، تغییر و تحول اقتصادی محسوسی را برای منطقه ایجاد خواهد کرد.

زعفران در زمین‌های مستعد کوهستانی گیلان با ارتفاع یک‌هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ متر از سطح دریا کشت می‌شود.

زعفران دارای مواد معدنی است که منجر به افزایش جذب کلسیم در دستگاه گوارش می‌شود. یکی از اصلی‌ترین مکانیسم‌های درمان اختلالات استخوانی و پیشگیری از مشکلاتی مانند پوکی استخوان و نرمی استخوان این است بتوانیم میزان جذب کلسیم را افزایش دهیم. 

گذشته از آن یکی از ترکیبات اصلی زعفران کلیسم موجود در آن است که قابلیت جذب بالایی دارد و می‌تواند نیاز کلسیمی بدن ما را تامین کند، لازم به ذکر است که خود گیاه زعفران نیز در خاک‌های دارای کلسیم به‌خوبی رشد می‌کند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول