اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بیمه واحدهای پرورش دهنده طیور جدی گرفته شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: بیمه واحدهای پرورش طیور به جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی ناشی از هرگونه حادثه ای، جدی گرفته شود.

بیمه واحدهای پرورش دهنده طیور جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی امروز با بیان این مطلب در ستاد استانی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اظهار داشت: متولیان امر در خصوص بیمه واحدهای تخم گذار و گوشتی اقدامات لازم را انجام دهند.

به گفته وی؛ بیشترین خسارت های ناشی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سنوات گذشته مربوط به واحدهای پرورش طیوری بوده که بیمه نداشته اند.

وی با اشاره به احتمال شیوع آنفلوانزا در فصل سرد سال، متذکر شد: کارشناسان مورد تأیید دامپزشکی با حضور در برنامه های مختلف صدا و سیما در راستای  معرفی این بیماری، راه های انتقال و پیشگیری آن صحبت نمایند تا آگاهی بخشی لازم صورت گیرد و بتوانیم از فصل زمستان به خوبی عبور نماییم.

معاون سیاسی استاندار تصریح کرد: در راستای ایمن سازی و جلوگیری از ورود پرندگان مهاجر به مراکز پرورش طیور، سازمان جهاد کشاورزی موارد مرتبط با این موضوع را گوشزد نماید.

به گفته وی؛یکی از مهمترین راه های جلوگیری از ورود پرندگان مهاجر، غیر قابل نفوذ بودن انبار هاست.

طالبی با تأکید بر نقش آزمایشگاه دامپزشکی شرق کشور در کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام، اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی با پیگیری های لازم در خصوص تخصیص اعتبار، روند تکمیل آزمایشگاه دامپزشکی شرق کشور را تسریع نماید.

وی از ضرورت راه اندازی احداث دانشکده دامپزشکی در استان گفت و خاطرنشان کرد: لازم است در راستای آماده سازی طرح توجیهی احداث دانشکده دامپزشکی، جلسه ای با حضور دانشگاه بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی و اداره کل دامپزشکی تدوین گردد.

معاون استاندار در ادامه دستگاه های متولی را مکلف کرد نسبت به تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه فاضلاب بیرجند اقدام نمایند. 

طالبی با تأکید بر اهمیت واکسیناسیون در مدیریت بیماری آنفلوانزا، گفت: در راستای افزایش سطح ایمنی در طیور، اقدامات لازم درخصوص تزریق دوز سوم واکسن آنفلوا نزا صورت گیرد.

پایان پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول