اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۶۷ فقره اسناد مالکیت خانه های روستایی در گنبدکاووس اهدا شد

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان گنبدکاووس گفت: در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر واگذاری املاک علوی به اقشار محروم جامعه امروز ۶۷ فقره اسناد مالکیت روستایی در روستای قزلجه ماتی اهدا شد.

۶۷ فقره اسناد مالکیت خانه های روستایی در گنبدکاووس اهدا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس رضا سارانی عصر امروز در مراسم تحویل اسناد مالکیت خانه های روستایی در روستای قزلجه ماتی از توابع بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر واگذاری املاک علوی به اقشار جامعه به ویژه اقشار محروم به صورت رایگان و در راستای اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن با همکاری اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن گلستان و اداره ثبت اسناد و املاک گلستان امروز ۶۷ فقره سند مسکن روستایی به صاحبان آن‌ها اهدا شد.

وی تصریح کرد: اولویت اصلی برنامه های امسال اداره ثبت اسناد و املاک، تثبیت و صدور اسناد مالکیت زراعی بوده که بالاترین سطح این اراضی زراعی در استان گلستان با ۱۶۷ هزار هکتار در گنبدکاووس واقع شده است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: سهمیه امسال اداره ثبت اسناد گنبدکاووس تا پایان سال، کاداستر(حدنگاری) ۴۰ درصد از این اراضی زراعی بوده که تاکنون ۲۵ درصد آن محقق شده و پیش بینی می شود مابقی ان نیز تا پایان سال انجام شود.

وی ادامه داد: برای کاداستر اراضی زراعی در کنار فعالیت های اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان نیاز به همکاری دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها، جهادکشاورزی، بخشداری، فرمانداری و دیگر دستگاه های مرتبط است.

سارانی گفت: به طور میانگین ماهانه بین یکهزارو ۶۰۰ تا یکهزارو ۷۰۰ جلد سند مالکیت در بخش های مختلف دولتی، زراعی، مسکونی و غیره به صورت تک برگ صادر می شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در هفت تیر امسال با مسئولان قوه قضائیه بیان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید جدی بر قانون جامع حدنگار داشته و فرمودند که متر به متر اراضی کشور می بایست هویت بخشی شود.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: در سیاست کلان برنامه هفتم اجرای ۱۰۰ درصدی حدنگار تاکید شده و باید اجرا شود.

وی یاداور شد: طبق ماده ۱۴۰ برنامه سوم، ماده ۱۳۳ قانون برنامه چهارم و قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن،  برای بخش اعظمی از روستاهای املاک علوی سند مالکیت صادر شده است. ما امادگی داریم تا به تعداد شهدای استان گلستان تعداد چهارهزار سند در بخش های‌مختلف صادر کنیم.

جشن سنددار شدن خانه های مسکونی روستای قزلجه ماتی در دهه فجر برگزار می‌شود

بخشدار مرکزی گنبدکاووس گفت: امروز ۶۷ فقره سند مالکیت مسکن روستایی به اقشار محروم روستای قزلجه ماتی از توابع بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس اهدا شد و پیش بینی می کنیم ۸۰ پرونده باقیمانده در این روستا برای صدور سند مالکیت تا دهه فجر به اتمام برسد و جشن  پایان صدور سند مالکیت خانه های روستایی این روستا در دهه فجر برگزار شود.

مرتضی احمدی اظهار کرد: با توجه به اینکه طبق تبصره ۱۶ و ۱۸ مردم روستاها می توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند این اسناد مالکیت به عنوان یک سرمایه اقتصادی می تواند بصورت ضمانت و پشتوانه برای مردم روستاها موثر باشد.

وی تصریح کرد: با صدور اسناد مالکیت در روستاها، مشکلات حدو مرز و اختلافات ناشی از اراضی و ملک مردم روستاها حل خواهد شد.

۴۲ روستای بخش مرکزی گنبدکاووس نقشه برداری شده است

معاون بنیاد مسکن گلستان گفت: تعداد ۴۲ روستای دارای املاک علوی از بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس برای صدور سند نقشه برداری شده و ۱۰ روستا باقیمانده است.

محمد امیری اظهار کرد: بیش از ۱۷ هزار اراضی در این ۴۲ روستا قطعه بندی شده که از این‌تعداد ۹ هزارو ۷۱۱ پرونده تشکیل و برای ۵۳۰ پرونده سند صادر شده است.

وی تصریح کرد: در روستای قزلجه ماتی شهرستان گنبدکاووس تعداد ۳۹۴ قطعه نقشه برداری شده و از این‌تعداد برای ۲۶۵ قطعه پرونده تش‌کیل شده و از ۸۰ قطعه اخذ مجوز برای صدور سند امروز تعداد ۶۷ قطعه سند مالکیت خانه های روستایی خود را دریافت کردند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول