اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

ماه عسل از نوع جهادی/ تلاش برای خدمت در دهستان‌هایی با بیشترین ضریب محرومیت

»عادل الندانی» مسؤول دهستان‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا می‌گوید: ازدواجم در بحث اردوی جهادی رقم خورد و ماه عسل ما هم در اردوی جهادی در روستای چاشم بود.

ماه عسل از نوع جهادی/ تلاش برای خدمت در دهستان‌هایی با  بیشترین ضریب محرومیت

خبرگزاری فارس از مازندران، هفته بسیج یادآور خدمات زحمت‌کشانی است که دل‌شان برای خدمت به مردم پَر می‌کشد، جهادگرانی که جویای نام نیستند بلکه به‌دنبال خدمت آن هم در نقاط محروم هستند.

 عدالت در دریای خدمت خواسته به حق مردم است حال چه در مرکز شهر باشی یا در دل نقاط محروم و این جهادگران هستند که عرصه خدمت را به نقاطی می‌برند که تشنه خدمت هستند.

با حضور جهادی‌ها نور امید در روستاهای محروم و مردمی که اصلا اسمی از آبادانی نشنیده بودند، روشن شد، در ابتدا شاید برایشان بی‌مفهوم یا حتی رویا بود ولی اکنون دیگر نه تنها رویا و خیال بلکه واقعیت است.

در ابتدا شاید مفهوم اردوهای جهادی و امثال اینها برای مردم روستا قدری نامفهوم بود ولی اکنون دیگر نه تنها نامفهوم نیست بلکه شاهد درخشش نور امید در دل روستاها هستیم و مردمی که انتظارشان را می‌کشند.

حال‌شان را فقط خودشان درک می‌کند از اینکه از خانه و شهر خود دل بکنی و قوم در مسیر محرومیت‌زدایی برداری، شاید کسی نفهمید بی‌صدا کار کردند، آماری ندادند اما جایشان در قلب‌های،مردم است مردمی که نام‌شان را با نیکی یاد می‌کنند.

روایت جهادگران قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا در محروم‌ترین نقاط استان جز این دسته خدمات است، جهادگرانی که وارد میدان عمل شدند و در این مسیر دست از تلاش برنداشتند.

هدف‌شان را از همان ابتدا مشخص کردند، زدودن کامل محرومیت از چهره نقاط محروم حال چه در بخش عمران و آبادانی باشد، چه در بخش فرهنگی و اجتماعی، چه در بخش اقتصادی و چه در بخش سلامت فقط وقتی گام برداشتند آنچنان محکم برداشتند و همه را با خود همراه کردند.

*خدمت در بسیج برایم افتخار است

عادل الندانی مسؤول دهستان‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا که به همراه اعضای گروهش بند خدمت هستند و از هر فرصتی برای خدمت استفاده می‌کنند در این باره در گفت‌وگو با فارس، می‌گوید: از همان ابتدای تحصیل وارد بسیج شدم و از دوران راهنمایی وارد بسیج سازندگی شدم.

سال ۸۵ وارد دانشگاه پیام نور شدم که همان روز اول ورودم به دانشگاه به عضویت بسیج دانشجویی درآمدم اواخر همان سال بود که پیشنهاد اردوی جهادی دادند شاید آن زمان نام اردوی جهادی خیلی برایم مفهوم نداشت ولی با سایر اعضای گروه همراه شدم.

مسؤول دهستان‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا بیان می‌کند: تجربه اولین اردوی جهادی در دهلران ایلام بود و در این فضا بود که با اردوی جهادی آشنا شدم.

*نگاهم به مناطق محروم بود

کم کم بحث اردوی جهادی در خود استان مطرح شد و ما هم به این سمت رفتیم که با توجه به وضعیت و محرومیت نگاهمان معطوف روستاهای بخش هزارجریب و چهاردانگه ساری و سایر شد.

الندانی تصریح می‌کند: از سال ۹۵ قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه راه‌اندازی شد و اولویت فعالیت در این قرارگاه دهستان‌های محروم با بیشترین ضریب محرومیت بود که ما هم به فعالیت ادامه دادیم.

*ماه عسل جهادی

باید بگویم ازدواجم در بحث اردوی جهادی رقم خورد و ماه عسل ما هم در اردوی جهادی در روستای چاشم بود.

 وی یادآور می‌شود: فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا از سال ۹۵ در پنج محور زیرساخت و عمران، معیشت و اقتصاد روستایی، تعلیم و تربیت، فرهنگی و اجتماعی و بهداشت و سلامت در سه دهستان سه هزار تنکابن، پشتکوه ساری و هزارجریب بهشهر شروع شد که مبنای حضور در روستاها و ارائه خدمت در روستاهای با جمعیت جوان بیشتر بوده است.

در کنار برگزاری اردوهای جهادی در روستاهای پرجمعیت روحانی به همراه خانواده مستقر کردیم که به عنوان راهبر اجتماعی در روستا در کنار فعالیت‌های عبادی و مراسم مذهبی مشکلات مردم در روستا را از صفر تا صد به سمت پیگیری سوق دهد.

این جهادگر ادامه می‌دهد: تمام تلاش‌مان این بود که فعالیت‌ها را در میدان داشته باشیم، به‌طوری‌که پروژه‌های آب شرب، احداث راه دسترسی اسفالته، جاده دسترسی، آب کشاورزی واحداث خانه عالم نتیجه همین پیگیری‌‌ها بود که در سال ۹۹ انجام دادیم.

 

*حل مشکلات زیرساختی در حوزه آموزش 

در کنار همه اینها مبلغی بالغ بر یک میلیارد تومان به حساب مدارس دهستان‌های حوزه واریز کردیم تا نسبت به حل مشکلات در حوزه زیرساخت اقدام شود.

در کار تعلیم و تربیت بحث استعدادیابی با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی و همچنین رواج فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم درحال پیگیری است.

الندانی تصریح می‌کند: در کنار همه این اقدامات در بحث اقتصاد و معیشت الگویی در بحث افزایش بهره‌وری گندم و جو را در منطقه بهشهر مازندران با همکاری دستگاه‌های مرتبط آغاز کردیم که در ۲هکتار از اراضی گندم شروع کردیم و طی یک سال با استقبال بسیار بالای مردم به ۵۰ هکتار در سال سون به ۳هزار هکتار و سال گذشته به ۳۰هزار هکتار رسید به این معنا که مردم متوجه شیوه کشت و کار شدند.

*پیگیری برای حل مشکلات دامداران

در کنار بحث کشاورزی، با ایجاد مشوق‌ها، انجام واکسیناسیون و همچنین تامین نهاده دامی یارانه‌ای اقدامات مختلفی را برای حفظ حرفه دامپروری در روستاهای محروم در دستور کار قرار دادیم و با شناسنامه‌دار کردن دام و دامدار، دغدغه تامین نهاده دامی یارانه‌ای برای مردم را در ماه‌های پایانی سال از بین بردیم.

وی اضافه می‌کند: موضوع دیگر بحث کشت گیاهان دارویی و گل محمدی بود که باتوجه به اهمیت آن در روستاهای محروم، به بحث بازار فروش توجه شد تا نگرانی نداشته باشیم، بزرگترین استرس بحث بازار فروش است.

*مطالبه‌گری مردمی

در راستای بحث مطالبه‌گری مردمی، میز خدمت را به روستاهای محروم بردیم تا مردم از نزدیک مشکلات را بیان کنند و مشکلات را مطالبه‌گری کنیم 

 

این جهادگر می‌گوید: قطعا هرکسی فعالیت‌هایش خالصانه و برای رضای خدا باشد جهادگر است و نتیجه آن را در زندگی شخصی خود می‌بیند، دقیقا کوچک‌ترین اتفاقات مثبت در زندگی نتیجه همین کمک به همنوع است.

در پایان باید اعلام کنم؛ یکی از افتخاراتم این است عضو بسیج هستم و اردوهای جهادی هم این شرایط را فراهم کرد تا برای مردمی که کیلومترها با مرکز استان فاصله دارند و خدمات نمی‌گیرند بتوانیم خدمات ارائه دهیم که امیدواریم تلاش‌ها بیشتر شود و تداوم یابد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول