اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

پهپاد هوش مصنوعی ساختمان‌ها را می‌گردد و حمله انتحاری می‌کند

یک شرکت تجاری از تولید پهپاد انتحاری مرگبار و خودرانی خبر داده که با جستجو در ساختمان‌ها، هدف از قبل تعیین‌شده را شناسایی کرده و به قتل می‌رساند.

پهپاد هوش مصنوعی ساختمان‌ها را می‌گردد و حمله انتحاری می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، شرکت البیت سیستمز پهپاد Lanius را تولید کرده که یک پهپاد چهار پره چابک با طیف وسیعی از توانایی ها برای شناسایی اهداف، نقشه برداری و طبقه بندی هدف مبتنی بر هوش مصنوعی و توانایی ایجاد انفجار در صورت لزوم است.

پهپادهای کوادکوپتر در حال تبدیل شدن به یک عنصر اصلی در جنگ های مدرن هستند که نمونه آن در درگیری های فعلی اوکراین به کار می رود. فهمیدن دلیل این تحول آسان است. آنها ارزان هستند، کار با آنها آسان است و روز به روز هوشمندتر می شوند. آنها به شما اجازه می دهند یک منطقه خطرناک را بدون ایجاد خطر برای خلبان مشاهده کرده و از آن نقشه برداری کنید، آنها اغلب توسط دشمنان به طور کامل شناسایی نشده، بدون دردسر به سمت هدف می روند، و اتصال یا رها کردن یک محموله مرگبار با استفاده از آنها بسیار ساده است.

لانیوس طوری طراحی شده که در گروه‌های سه نفره سفر کند و تا زمانی که به کار گرفته شود، بر روی یک پهپاد بزرگ‌تر که نقش کشتی مادر را ایفا می کند، می‌نشیند. حداکثر وزن آن در زمان برخاست 1.25 کیلوگرم بوده و  شامل بار کشنده یا غیر کشنده با وزن حداکثر 150 گرم است. یک باتری لیتیومی کوچک، حداکثر زمان پرواز این پهپاد را به حدود هفت دقیقه می رساند.

این پهپاد از فیبر کربن ساده ساخته شده و مجهز به حسگرها و دوربین‌های متعدد و همچنین ابزار هوش مصنوعی جتسون شرکت ان ویدیا است که به‌طور خاص برای تفسیر سریع جریان‌های داده طراحی شده است. نرم افزار مدیریت رزم Elbit Legion-X هم انجام ماموریت های خودکار چند پهپادی از این طریق را تسهیل می کند.

لانیوس به تنهایی یا به صورت گروهی وارد یک منطقه شده و با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی و سیستم‌های جلوگیری از برخورد، نقشه‌برداری را به طور مستقل آغاز می کند. این پهپاد نقاط مورد علاقه و همچنین مواردی مانند درها و پنجره‌های بسته یا باز را شناسایی و برچسب‌گذاری می‌کند و سپس وارد ساختمان‌ها می‌شود و آنها را به طور مستقل یا با هدایت اپراتور جستجو می‌کند.

این پهپاد برای شناسایی انسان ها و تلاش برای طبقه بندی آنها به عنوان دوستان یا متخاصم، جنگجو یا غیر جنگنده، مسلح یا غیر مسلح طراحی شده است. هنگامی که یک تهدید مسلح از این طریق شناسایی می‌شود، اپراتور انسانی می‌تواند با استفاده از هر سلاحی که در هواپیما وجود دارد، با هدف "درگیر" شود. اما پهپاد به میل خود اقدام به کشتن کسی نخواهد کرد.

یک مزیت تاکتیکی دیگر این پهپاد توانایی نشستن در حالت کمین و تماشای یک منطقه خاص است. مثلاً یک در قفل شده که ممکن است در پشت آن عامل تهدید وجود داشته باشد را می توان از این طریق زیر نظر گرفت. در این حالت، Lanius می تواند بی سر و صدا فرود بیاید و در را تماشا کند. اگر در باز شود و پهپاد چیزی ببیند که تهدیدی مسلحانه تلقی شود، به اپراتور هشدار می دهد و برای درگیری آماده می شود.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول